Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
'k Vind nergens een antwoord op mijn vraag, dus kom ik nog maar eens bij jullie mijn licht opsteken...
Mijn courgettes wat vroeg gezaaid en dus worden ze te lang...
Mag ik die bij het verplanten in grote potten dieper zetten zoals dat kan bij de tomaten?
Of maken die geen nieuw wortelgestel aan die stukken?
ja hoor! Verleden jaar 10 van die 'wasmanden' gekocht voor m'n courgettes maar die waren niet zo content met drie in één pot!
Dus dit jaar maar weer individuele potten bijhalen van 30cm hoog en 38cm doorsnede. Dan krijgen ze elk hun eigen 'home'!
Had er verleden jaar zo al 4 donkergroene gekocht en zou er graag nog tien (of meer) bijhalen want die waren mooi ook!
'k Mag royaal tellen hé met mijne dikke aankoopbon!!
Tomaatjes staan kleiner: 20 hoog en 26 diameter.
Dat zou normaal genoeg moeten zijn want in die speciale tomatenzakken hadden ze zoveel plaats zelfs niet.
Ik heb nu vleestomaten, kerstomaatjes, wit/geel en groene courgettes, eikebladsla en kropsla, één pompoen, puntpaprika, pindanoten, rode en gele spaanse pepertjes en OostIndische kers, àlles in potten.
Maar als jullie nog suggesties hebben om die potten te vullen, graag!
Kiwi's ben ik zèlf niet gek van maar de kinderen wel, dus dat is het proberen ook waard! Gaat dat nu nog om te zaaien?
Ik ben ook van plan om eens Courgette in een grote pot te kweken.
Hoe doe je de watervoorziening ?
Steun je de stam of laat je die gewoon over de rand van de pot komen ?
Regelmatig gieten met, om de tweede gietbeurt, vloeibaar mest in het water.
Ze zeker niet laten uitdrogen want het zijn dorstige planten!
Aan de kant waar hij over de rand wil maak ik een stukje stevige omheiningsdraad vast om hem toch een beetje te ondersteunen, anders knakt de stam door.
Verder laat ik hem over de grond kruipen.
Ik zet ze ook een beetje overal in de tuin waar zon komt, want ze zijn ook zeer mooi als versiering met die prachtige grote, knalgele bloemen tussen die frisgroene bladeren!
Waarom alles in potten geplaatst? Te weinig ruimte of ?
Waarom niet in de vollegrond, dat lost veel problemen op, o a de bemesting gewone gront bufferd meststoffen en het watergevn wordt ook niet zo n groot probleem.
Ook kan je kweken in speciale zakken met potgrond, deze leg je gewoon op de grond en zet de planten er in, altijd makkelijker dan al die potten.
Toch veel plezier met het kweken van alles.
Lam
Ruimte genoeg, maar uitgedroogde zandgrond in een stuk dennenbos.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Met een deftig stuk tuingrond zou ik het wel beter weten.
Door potten te gebruiken kan ik mijn tuin toch kleur geven tussen het eeuwige groen èn ik kan groentjes kweken!
Tomaat in zakken heb ik de laatste twee jaar gedaan en dat viel me flink tegen (niet vanwege de zakken), dus probeer ik die ook in potten dit jaar!
Bij mij bevalt het tomatengebeuren in potten veel beter dan in de volle grond.....
De opbrengst van de tomaten in potten lag stukken hoger dan die van de volle grond..... dus dat is een makkelijke keuze.... en als de pot een ruime maat heeft kun je die goed bemesten met bv paardenmest, compost, zand ed en daar doen ze het prima op
ja mooie gele bloemen
die hebben bij ons niet lang hoor
eten jullie de bloemen van de Courgette en pompoen niet ?
die zijn zo lekker
even lekker paneren en bakken maar
beetje zout eroverheen
en smullen maar