Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb vorige week een deel witloofworteels uitgedaan, volgende week gaan we ze in bakken met aarde zetten. Nu de ene raad aan van ze binnen te zetten warm maar donker, de andere laat buiten staan beschut en donker. Hoe moet het nu? Het is de eerste keer
Wanneer wil je ze gebruiken?
Als je ze oppot en lekker warm zet (voldoende water geven) kan je ongeveer na 4 weken oogsten.
Zet je ze koud duurt dit veel langer.
Ik zet er om de twee weken wat warm binnen de andere blijven buiten onder een bladerdek.
Ik doe ze allemaal uit en maak een hoopje, na een week worden ze afgesneden en opgepot. Dit doe ik in een plastiek emmer, per 10 of 12 naargelang de dikte.
zo heb ik een tiental emmers. Deze graaf ik buiten tot aan de rand in de grond en daar een 20cm bladerdek op(droog blad) anders gaan ze rotten.
Naargelang behoefte plaats ik deze naast de cv, zo heb ik tot maart verse witloof.