Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi allen,
Ik ben nog maar juist bezig met tuinieren.Heb een tomatenplant, paprikaplant en een cavallion in pot heb er een tomatenvlies overgetrokken. Nu is de vraag of dat ik mijn potten geregeld van plaats mag wisselen (naar de zon toe) zo een 2x per dag?Wil graag een serre of tomatenkas maar moet nog ff wachten tot hier mijn stukje grond klaar is.Heb maar een klein strookje tot mijn beschikking naast het huis en dat is 2 diep en 3 lang (voor een beginneling juist genoeg denk ik).mijn tuin is op het noord/oosten .Niet zo goed denk ik h
Zal ff schrijven wat er op het briefje staat.
Vezel,water en licht doorlatend,slaat warmte op,beschermt tomaten tegen koude,vorst en droogte alsook tegen vogels, slakken en ongedierte.Maakt vroeg aanplanten mogelijk alsook een vroegere oogst,over de plant zetten en aan een tomatenspiraal boven vastbinden.
Dit is echt de eerste keer dat ik tuinier hoor ben een echte leek.
Groetjes
Ik dacht al dat je dat bedoelde maar ik kon echt niet begrijpen waarom je NU nog vlies gebruikt.
Tomaten, paprika en pepers hebben NU echt geen vlies meer nodig. Lekker in de zon en de potten goed uitelkaar zetten zodat de wind erdoorheen kan waaien, zeker als het geregend heeft. Dan krijg je minder snel ziektes.
Trouwens aardbeien ook in de zon, laat de insecten erbij kunnen, net als bij bovenstaand genoemde planten..... De beestjes moeten de planten wel kunnen bestuiven toch?