menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rabarberbloem

Ga naar meest recente reactie

rialle

Rialle

Mijn rabarberplant die er al 8 jaar staat krijgt voor de 1e keer een bloem. Moet ik deze verwijderen? Ik heb de neiging om hem te laten groeien om eens te kijken hoe hij is. Zou dit erg slecht zijn voor de plant?

Groetjes Rialle
zondag 17 mei 2015 - 20:39
Patrikc

Patrikc

Tja, dat lees je overal dat je de bloem moet verwijderen, omdat de bloei ten koste is van rabarbersteelproduktie... Ik laat de mijne staan want ik vind die best mooi, en ik heb nog geen rabarber tekort gehad.
Ze worden wel verwend met compost.
zondag 17 mei 2015 - 21:28
xerofyt
zondag 17 mei 2015 - 21:52
Druid

Druid

Mijn rabarber heeft ook elk jaar vrij veel bloemen.
Nu ben ik een volkomen leek, maar persoonlijk denk ik dat hij 'doorschiet' omdat hij te zonnig staat. (de mijne staat wel redelijk in de zon alleszins)

Dit jaar ging ik hem toch uitgraven, delen en op een meer beschutte plaats zetten.
Rabarber wordt ook 'gebleekt' omdat hij zoeter zou zijn, dus een donkerdere plaats leek me zowiezo al beter.

Staan jullie rabarbers ook in volle zon?
dinsdag 19 mei 2015 - 16:39
Thefizyx69

Thefizyx69

Rabarber bij mij staat in de volle zon. Is 2jaar oud en kreeg ook een bloem. Ben op internet gaan opzoeken wat het kon zijn. Als rabarber een bloem geeft is het doordat hij te weinig voeding geeft en stond er ook blij de bloem te verwijderen heb dat gedaan en gedroogde koemest erbij gedaan. Nu begint m'n rabarber weer mooi te schieten.

Mvg,
Christian.
dinsdag 19 mei 2015 - 18:11
Thefizyx69

Thefizyx69

Vergeten bij zetten naarmate rabarber ouder wordt hoe meer kans op doorschieten.
dinsdag 19 mei 2015 - 18:12
Boerke

Boerke

Onze rabarber staat in de volle zon naast de composthoop. Zodanig dat het vocht van de composthoop naar de rabarber loopt .Krijgt ook bloemen die ik zo snel mogelijk verwijder.
Een fotootje bijgeplaatst ter illustratie. Platen van composthoop zitten niet al te diep in de grond zodanig dat de rabarber vlug het vocht opneemt. Bij ons thuis stond de rabarber ook steeds rond de composthoop.

Groenten

zondag 24 mei 2015 - 13:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).