Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zo staan mijn tomatenplanten er bij. Zou dit 'de plaag' zijn of een teveel aan water.
Als dit een ziekte is, wat kan ik er volgend jaar aan doen om te voorkomen.
Heb veel mooie vruchten, maar zie het niet graag dat de bladeren er zo bij staan. Sommige planten lijken een groeistoornissen te hebben.
Ze staan in een serre 2 x 3m, automatisch venster en een deur die vanaf de zomer niet meer dicht gaat. Planten zelf staan altijd droog, krijgen bij warm weer dagelijks water aan de voet.
Mijn probleem is, of kan zijn, dat ik de grond steeds iets vochtig houd.
Iemand raad? Alvast bedankt.
Dit is niet "de plaag" als ik de bladeren bekijk.
Kan een gebrek aan stikstof zijn in de grond.?
Verder hoeven tomaten niet elke dag water
want veel water kan de tomaten doen barsten.
Onze tomaten staan buiten met een temp.boven 30gr.in de felle zon en
krijgen om de paar dagen water.
Ook de onderste bladeren zijn hier wat geel maar is geen probleem..
Zou het kunnen dat het planten zijn die dicht bij het venster staan. Dat ziet er precies uit dat de bladeren verbrand zijn door de zon ??!! Maar zolang de tomaten er gezond uitzien zou ik mij niet te veel zorgen maken.