Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn paprika + tomate die ik in maart heeft gezaaied kiemen zeer goed. Maar eens na verspenen, groeien ze precies niet of bijna niet meer. Na verspenen heb ik ze eerst op de vensterbank gezet en met de warme april heb ik ze buiten gezet, eerst in de schaduw, naarna in de zon, maar ze blijven klein, terwijl ik van andere tuinliefhebbers gehoord dat hun planten 11-15 cm worden. Heb ik iets verkeerd gedaan? Heel graag jullie advies.
May
Ik heb er niet zoveel verstand van maar ik denk toch dat we vergeten dat het nog vroeg in het seizoen is, ondanks al het mooie weer van april
Verleden jaar gingen mijn paprika's en tomaten okk pas eind mei goed groeien.
Grt Brompie
dat is bij mij ook zo hoor, maar zolang het mooie kompakte plantjes zijn is het okee, dat is beter dan van die lange uitgegroeide sprieten. Net wat brompie schrijft het is nog hartstikke vroeg en eens in de grond gaan ze veel sneller.
groetjes catootje
Bedankt voor jullie reactie, dan ben ik nu gerust met mijn kleine plantjes. De volgende dagen gaat het weer rond 15 graden of boven, durfen jullie de plantjes al in de grond gaan planten, of wachten jullie echt na de ijsheilige?
Met het weer van de laatste weken begon alles bijna uit hun potten te groeien. Er komt blijkbaar toch nog geen nachtvorst meer.
Ik houd natuurlijk wel nog doeken bij de hand voor het geval het toch nog zou vriezen.
Ik heb geen last van de tomaten die niet groeien ze groeien bij mij gelijk 'wilde beesten' zonder dat ze langgerekt worden ze staan buiten in kleine potjes zodat ik ze eendeer deze weken kan uitplanten