menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eetbare planten die slakken niet lusten?

leerling

Tekst aangepast

Leerling

Ook tussen en in de meerjarige kruiden vang ik dit jaar altijd slakken, maar ik zie nauwelijks tot geen vraatschade. Alsof ze iets te eten vinden aan die planten dat ze lekkerder vinden dan die planten zelf. Zouden daar genoeg algen en schimmels tussen groeien?

Helaas blijf ik in onze afgedekte vierkantemeterbakken nog af en toe een paar slakken vinden. Vreemd genoeg blijven ze weg van de krulsla en van de andijvie. (Allebei gekocht als plantjes, dus geen idee van het ras.)
Aan de ui en look (niet afgedekt) zie ik wat vraat, maar die houden (tot nog toe) ook redelijk goed stand.

Ik weet dat iedereen massa's planten kan opnoemen die momenteel ten onder gaan aan de slakkenplaag. Maar welke eetbare planten houden (bij jullie) wel stand?

PS Een beetje hoop voor volgend jaar: in onze tuin krioelt het momenteel van de kleine padjes. Ze zijn nauwelijks een cm groot. Op sommige plaatsen is het echt uitkijken waar je je voeten zet. Momenteel wordt er dus niet gemaaid.
Geen idee waar ze vandaan komen. We hebben een paar minivijvertjes, maar ik heb daar nooit wat van eitjes in gezien.
maandag 24 juni 2024 - 23:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).