Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
wie heeft er ooit QUILQUINA gezaait enop welke manier moet
je het verzorgen , is afkomstig van BOLIVIA smaak zou het midden
hebben van corriander en rucola maar redelijk pittig
de blaadjes naar het schijnt geweldig ruiken ?
zitten van zaterdag in de propagator .
de achojcha ken ik van haar nog pluim en zou bij
god niet weten wat het is
moest je er nog zaden van hebben zou ik er best
een paar van willen
volgend jaar gaat mijn Boliviaanse colleganaar zijn
ouders en zal coca zaden meebrengen
momenteel toch al 4 zaadjes uitgekomen
zijn wel erg fijn en ik trek volgende week op verlof
dus zoek nog pleegouders
De Achocha die je laat zien is de 'grote' vrucht van de olijf- of incakomkommer. Ik herkende de typische zaden. De achocha of zoals ik ze noem: olijfkomkommer staat al in mijn tuin en er beginnen al enkele vruchten te komen. Mij is verteld dat de vruchten jong geoogst moeten worden (3-5cm) voor een lekkere smaak. Ze kunnen dan rauw verwerkt worden in een salade.
Blijkbaar worden ze in Bolivia gevuld gegeten. Heb je een receptje?
Ik had maar een paar zaden van de Olijfkomkommer (Achocha), dus ik kan je er niet nu aan helpen , maar aan het eind van het seizoen heb ik Achocha of Olijfkomkommerzaden voor je.