menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vogelkers

Ga naar meest recente reactie

wima

Tekst aangepast

Wima

De wolfskers is giftig voor kinderen.
Kent iemand een tegengif van deze bella donna?
Per abuis had ik vogelkers geschreven. null

Dit probleem is opgelost dus het hele bericht kan verwijderd!!!!!
zondag 24 september 2006 - 14:10
hugo

Hugo

het vruchtvlees van de vogelkers is niet giftig,, wel zuur, tenzij je wacht tot ze echt door en door rijp zijn;; het is het blad en de pit die min of meer giftig zijn, maar dat is bij onze gewone kersen ook het geval, vandaar dat men afraadt om kersenpitten door te slikken

groetjes
zondag 24 september 2006 - 14:56
hugo

Hugo

bedankt voor uw mailtje,, in uw vraag ging over vogelkers 'Prunus padus';; in uw mail maakt u melding van 'wolfskers, bella donna';; had dit in uw vraag over het hoofd gezien,, de wolfskers is inderdaad giftig en wel de volledige plant;; tegengif ken ik niet maar als ik U was zou ik de kinderen leren om van deze planten af te blijven (in de tuin zijn er wel meer giftige planten aanwezig), verwijderen is een optie maar als je alle giftige planten moet wegdoen blijft er niet veel meer over dan een practisch kale tuin;; om inlichtingen op uw vraag te bekomen zou ik aans contact opnemen met het anti-gifcentrum

070 / 245 245 Een arts beantwoordt uw oproep, elke dag, 24 op 24 uur

groetjes
dinsdag 26 september 2006 - 05:01
wima

Wima

Beste Hugo,

Ik heb al even geen tijd gehad om op het forum te kijken.
Ik zie nu dat mijn antwoord aan jou niet op de mail is terecht gekomen. Als nog bedankt voor het antwoord.
De tuin is een open tuin dus je hebt zelf geen controle op welke kinderen er komen. Dit is ook de reden waarom we willen weten of het wel verstandig is om deze plant te plaatsen al is hij zeer zeldzaam aan het worden. We willen risico's naar kinderen uit sluiten.
Ik neem in elk geval contact op met het anti-gif centrum

groet,
Wima
maandag 6 november 2006 - 10:28
wima

Wima

Het probleem rond de vogelkers is opgelost dus dit kan van de vragenlijst af.

Wima
dinsdag 12 juni 2007 - 05:04
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).