menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bruine rozemarijn

tuintje_vol_geluk

Tuintje_vol_geluk

De rozemarijn in onze kruidentuin wordt helemaal bruin.
De grote struik, waarvan nog een enkele tak in bloei staat, verliest al zijn blaadjes(?) of naalden(?) en de kleine plantjes worden helemaal bruin.
Is de rozemarijn nog te redden?
Alvast bedankt!
donderdag 29 maart 2012 - 09:32
Eniavaswen

Eniavaswen

Oei, dat is niet goed. Misschien een stuk ingevroren? Rozemarijn is niet goed winterhard. De mijne is ook kapot gevroren.
Je zou nog kunnen proberen om hem terug te snoeien in de hoop dat hij er zo doorkomt.
Meestal zeggen ze dat je moet wachten tot half mei voor je weet of iets er al dan niet nog doorkomt. Hopelijk komt het nog goed.
donderdag 29 maart 2012 - 11:05
Lino

Lino

Een mooie plant zal het alleszins niet meer worden. Maar als het uitzicht niet echt belangrijk is en je ze enkel voor het kruid nodig hebt, zou ik toch nog even wachten met ze uit te doen. Hier en daar kan hij nog wel verder leven.

Wij hebben ze hier nu toch uitgedaan en nieuwe plantjes gezet, want het was echt geen gezicht meer.

in maart 2010 zag hij er zo uit
[afbeelding verwijderd niet-https]

in juni 2010 zo:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Daar is geen beterschap meer in gekomen helaas.

Deze winter was nu ook de rechtse struik helemaal bruin, vandaar dat alles nu vervangen is door jonge plantjes
donderdag 29 maart 2012 - 13:10
lo

Lo

Bij mij van het zelfde. Vorige winter heeft ook mijn laurierboompje het bijna begeven. Eén groene scheut over. Maar nu is het echt wel dramatisch.
De kans bestaat echter dat er nog leven in de plant zit, in het stammetje dus, en dat er van daar uit nieuwe scheuten ontstaan. Ik zou nog een maand wachten en als de plant dan geen teken van leven geeft... een andere in de plaats!
zaterdag 7 april 2012 - 14:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).