menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kefir

Ga naar meest recente reactie

phili

Tekst aangepast

Phili

Ik ben op zoek naar een waterkefir en een melkkefir, wie heeft teveel van dit plantje[bloem] en kan een stukje missen?
groetjes catootje
zaterdag 28 april 2007 - 05:42
pauluske

Pauluske

hoi,
Als alles vlot verloopt ontvang ik deze week de melk en waterkefir. Ik start dan zelf mijn productie maar weet dat na een tijdje deze heel hard uitbreid. Wanneer ik een teveel heb zal ik het je laten weten.
groetjes
nathalie
dinsdag 1 mei 2007 - 17:31
phili

Phili

hoi,

dat zou geweldig zijn, mag ik vragen waar je de kefir vandaan hebt gehaald of is dat brutaal?
groetjes catootje
woensdag 2 mei 2007 - 05:14
alloo

Alloo

dat zou ik ook eens willen weten ,mijn vrouw is er al jaren op zoek naar nooit iets gevonden .
donderdag 3 mei 2007 - 00:39
pauluske

Pauluske

Volgende week dinsdag of woensdag zal ik de waterkefir ontvangen. Deze heb ik gevonden via een klant van de natuurwinkel waar ik kom. Hij heeft aan die klant gevraagd of die er nog had en die houd nu een kweek bij voor mij.
De melkkefir heb ik besteld in nederland en zou deze week of volgende week hier moeten zijn. Daarna kweek ik verder en kan ik jullie deze wel doorsturen.
We zullen wannneer ik er heb wel zien hoe we dit zullen regelen.
( Dit geld voor jullie beiden he)
groetjes
nathalie
donderdag 3 mei 2007 - 01:06
phili

Phili

Nathalie,

geweldig hoor, enorm bedankt ik hoor het dan wel.
catootje
vrijdag 4 mei 2007 - 22:42
pauluske

Pauluske

Even een algemeen berichtje. Maandag wordt mijn melkkefir opgestuurd vanuit nederland. Wat inhoud dat ik deze dinsdag of woensdag verwacht te hebben. Twee drie weken erna zou mijn portie toch moeten verdubbeld zijn en dan zou ik kunnen beginnen uit te delen. Mocht ik tegen dan nog geen bericht geplaatst hebben zou het kunnen dat ik het vergeten ben . Het is hier ongelofelijk hectisch dus alles is mogelijk. Aarzel dan zeker niet om een berichtje te sturen.
groetjes
nathalie
zaterdag 5 mei 2007 - 01:16
lacegarden

Lacegarden

normaal kan je die gratis krijgen in de nature en reform winkels.
zondag 6 mei 2007 - 06:30
pauluske

Pauluske

Bij ons toch niet.Heb alle natuurwinkels hier in de buurt afgeschuimd en niks gevonden. Zij verkopen nu de kefir in poedervorm. Alleen de laatste natuurwinkel die wou wel aan een klant vragen of ze geen kweek voor mij wou bijhouden.
zondag 6 mei 2007 - 17:33
lacegarden

Lacegarden

ik weet dat men in 2 grote dieetwinkels in Oostende gratis kefirbloempjes en waterkefir kan hebben. Het hangt uit aan de frigotoonbank.
maandag 7 mei 2007 - 05:14
lisa

Lisa

oh dit is wel heel fijn -wat jammer dat ik niet in de buurt woon

lisa
dinsdag 8 mei 2007 - 00:11
pauluske

Pauluske

[Ik geef ze ook gratis weg zolang men de postkosten betaald. Tenzij ze ze bij mij komen halen.
Dan is het helemaal gratis natuurlijk
dinsdag 8 mei 2007 - 00:44
phili

Phili

Hoi,

ik hoorde vandaag van iemand dat je het ook in of vlak voor het dorpje Olen kunt kopen dat licht vlak bij Lichtaard waar Bobbejaanland zit. Omdat dit een belgische site is zijn er misschien mensen die daar in de buurt wonen, ze hebben er ook waterkefir. Daar moet een reform winkel zijn die er al lang bestaat en pas is overgenomen door de kinderen van de eigenaars.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan.
groetjes catootje
dinsdag 8 mei 2007 - 04:31
pauluske

Pauluske

Hoi,

Het probleem is dat dit vaak de poedervorm hiervan is. Want de bloemmetjes mogen ze in principe niet meer verkopen.
Ik hou niet zo van de poeders enzo daarmee doe ik het met de bloemetjes
dinsdag 8 mei 2007 - 04:41
phili

Phili

Hoi,

blijkbaar hebben ze daar dus nog wel de bloemetjes, ik probeer de naam van de winkel te pakken te krijgen zodat je kunt informeren.
groetjes catootje
dinsdag 8 mei 2007 - 04:50
an

An

wat is dat eigelijk waar jullie het over hebben
nog nooit van gehoort

gr an
woensdag 9 mei 2007 - 05:33
phili

Phili

Hoi an

kefir is een plantje waarvan de bloemetjes op een soort brokjes lijken, die brokjes kun je in melk [melkkefir] of water zetten [waterkefir]. Van melkkefir krijg je dan na een nachtje een yogurt die heel goed is voor je darmflora en houd ook ziekteverwekkers op afstand ook heel goed na een antibioticakuur.
Waterkefir verhindert dat er stoffen in je darmen gaan rotten als je ziek bent moet je drie maal daags een halve liter ervan drinken dit helpt je herstellen.
Je moet dan eerst de kefir in een pot met toevoeging 24 uur laten staan, ik heb er een recept van als je intresse hebt.
groetjes catootje
donderdag 10 mei 2007 - 04:48
an

An

ik weet niet eens hoe dat plantje er uit ziet
an
donderdag 10 mei 2007 - 04:53
pauluske

Pauluske

De melkkefir lijkt op kleine bloemkooltjes en de waterkefir lijkt op kristallen.
Het is echt wel lekker hoor. Vandaag mijn eerste melkkefr gedronken en nu terug een halve liter melk bij gedaan en hmhmhm morgen avond een halve liter "drinkyoghurt". Daar lijkt het resultaat toch op. Lekker in elk geval
vrijdag 11 mei 2007 - 00:13
niel

Niel

Peter bauwens heeft hier zeer recent een boek van uitgbracht met zeer veel en duidelijke informatie. Dit boek heb ik al te koop gezien in de standaard boekhandel.

zie op zijn website : http://denieuwetuin.be/nieuwboek2.php

Veel succes
zaterdag 12 mei 2007 - 19:48
pauluske

Pauluske

ja ik weet het ik heb dat boek namelijk al. Nu veel recepten staan er niet echt in maar toch je kan platte kaas maken met de kefir, mozarella, enzo.
Best wel interessant en wel de moeite om te lezen. Maar als je hem kan uitlenen in de bib dan heb je hem ook gezien
zaterdag 12 mei 2007 - 21:06
pauluske

Pauluske

Hoi hoi,

Vandaag heb ik eindelijk mijn waterkefir ontvangen. Heb nu zowel de melk als water kefir in huis. Met de melk ben ik al een tijdje aan het experimenteren en ik moet zeggen het smaakt me ook echt.
Elkke keer als hij klaar is meng ik er wat fruit onder en suiker mix alles en ik heb lekker drinkyoghurt. Nog effe en ik kan beginnen uitdelen denk ik.
Met de waterkefir is het nu wat anders. Ik heb vandaag nog maar mijn eerste kerir opgestart. Ik weet nog niet of het lekker is maar ik zal het zeker laten weten. Wanneer deze is uitgegroeid laat ik ook zeker en vast iets weten.
doei
woensdag 23 mei 2007 - 04:29
lisa

Lisa

ik wens veel succes

groetjes lisa
donderdag 24 mei 2007 - 22:01
bisschop

Bisschop

Pauluske,
Hoe is het met de kefirs. Kan je er al van uitdelen?
woensdag 11 juli 2007 - 05:34
cetinel

Cetinel

ik heb onlangs dat boek van peter bouwens gekocht en een zakje met kristallen voor start kweek meegekregen
morgen ga ik de kweek opstarten(moet eerst nog om droge vijgen,of kan het ook met dadels?)
ik weet niet hoelang het duurt eer je genoeg hebt om uit te delen maar te zijner tijd zou ik dus eventueel ook waterkefirkorrels kunnen uitdelen
weet er eigenlijk iemand of je het teveel van die korrels eventueel ook kunt drogen en paar maanden of zo later hergebruikenof diepvriezen??
ik denk dan vooruit aan het verlof en zo als ik langere tijd van huis ben,wil ze weer niet verliezen....
maandag 24 september 2007 - 21:34
bisschop

Bisschop

En maar hopen dat het lukt
maandag 24 september 2007 - 23:05
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

nou,bij mij is het dus niet gelukt.............
niks geen belletjes en lekker smaakje(is nu 2 dagen oud) alles gedaan volgens het boekje...
zou ik de kristallen zeven en alles overnieuw starten of zal ik om nieuwe moeten??
pff niet leuk zo,ik verheugde me al om vandaag te proeven...bah,is gewoon beetje raar smakend zoeterig waterke dat troebel is,niks verfrissend en lekker,het zou koolzuur moeten aanmaken maar is zo plat als wat...
woensdag 26 september 2007 - 21:36
bisschop

Bisschop

misschien paulusken een e-mail sturen en het vragen
mvg
marleen
woensdag 26 september 2007 - 23:35
cetinel

Cetinel

keb een mail gestuurd naar pieter bouwens en ik mag zaterdag om nieuwe korrelkes gaan.....
hopelijk gaat het deze keer goed...
donderdag 27 september 2007 - 09:15
bisschop

Bisschop

Vraag hem zeker hoe het juist moet
donderdag 27 september 2007 - 10:14
cetinel

Cetinel

vandaag weer naar de nieuwe tuin geweest en nog een zakje kefirkorrelkes meegekregen mét opnieuw uitleg
bij thuiskomst direct de kweek opgestart....
hopelijk gaat het deze keer wat beter,maar ik denk van wel want na een paar uur zag je al bubbeltjes opstijgen en dat was eerst niet het geval
heb ook weer wat zaadjes gekocht daar...(kon het nie laten)
zaterdag 29 september 2007 - 21:28
bisschop

Bisschop

Veel plezier met je kefir
Laat maar weten als het gelukt is
mvg
marleen
maandag 1 oktober 2007 - 10:44
cetinel

Cetinel

gelukt hoor!
maar je moet het wel een beetje leren drinken vind ik.
ondertussen heb ik dat dus(leren drinken )en nu vind ik het zelfs lekker!
als het d helft doet van wat er beweerd word ben ik al content.
maandag 8 oktober 2007 - 00:54
lisa

Lisa

bij mij was het ook gelukt het was wel even wennen
maar nu vind ik het lekker

groetjes lisa
zaterdag 20 oktober 2007 - 20:21
Lilian

Lilian

Lisa, ik was toevallig een oude topic aan het lezen over de waterkefir.
Hoe is die bevallen, gebruik je het nog dagelijks?

Ik ben aan het twijfelen om er aan te schaffen ...

De yoghurtkefir heb ik jaren geleden eens gebruikt maar na een tijdje was ik er beu aan.
Als het weer warmer word dan vindt ik het wel weer lekker als drinkyoghurt.

groetjes lilian
zondag 10 februari 2008 - 20:13
lisa

Lisa

Lilian, ik gebruik de waterkefit noch altijd en genruik hem nog lilian,heb mij ondertussen ook de melkkefir bezorgt zo heb ik een beetje wissel weet je men kan de kefir ook invriezen als men het eens beu is en naar een tijdje als men zin heeft haalt men hem weer eruit,

groetjes lisa
zondag 10 februari 2008 - 22:31
Lilian

Lilian

Lisa, dat wist ik niet dat de Kefir ingevroren kan worden dat is natuurlijk wel gemakkelijk.
Heb jij een bepaald recept voor de waterkefir?

Ik heb er eentje met gedroogde vruchten, water, citroen, rietsuiker en de waterkefir.

groetjes lilian
maandag 11 februari 2008 - 16:03
lisa

Lisa

Llilian,,ik gebruik het zelfde recept wel kan ook andere fruit bij doen in de zomer
ook frambozen en aardbei,heb ik in de zomer probert en het ging goed

groetjes lisa
maandag 11 februari 2008 - 16:40
cetinel

Cetinel

heeft er toevallig iemand nog wat waterkefirkorreltjes teveel???
ik zit nu zelf zonder(dochter heeft pot leten vallen op een mand vol kleren,niet bepaald recurpereerbaar die kristallen he...)
zou toch graag weer verderdoen dus....
vrijdag 28 maart 2008 - 08:53
lisa

Lisa

Centinel, jammer genoeg hebb ik mijn laatste vorige week opgestuurt,

groetjes lisa
vrijdag 28 maart 2008 - 22:06
bisschop

Bisschop

HALLO,

Heeft er nog iemand kefier voor mij?
Met vriendelijke groeten
bisschop
woensdag 23 april 2008 - 21:09
lisa

Lisa

Hallo Marleen,
op het moment heb ik geen kefir meer.

groetjes lisa
woensdag 23 april 2008 - 22:39
bisschop

Bisschop

Hallo lisa,
toch bedankt
marleen
bisschop
donderdag 24 april 2008 - 19:05
SterrenKruid

SterrenKruid

Hallo allemaal,

Misschien een stomme vraag, maar ik heb nauwelijks ervaring met dat soort zaken .
Vroeger heb ik wel yoghurt gekweekt vertrekkende van natuuryoghurt:in zes potjes deed ik een soeplepel natuuryoghurt, vulde aan met melk, plaatste de potje een nacht in een elektrisch warmhoudertje, en de volgende dag had ik zes potjes stevige yoghurt, van waaruit ik opnieuw kon verder kweken.
Mijn vraag is nu: kan je kefir kweken op dezelfde manier? Ik bedoel: een potje kopen in de natuurvoedingswinkel en dan op analoge manier verder werken?

Groetjes!

*SterrenKruid*
maandag 12 mei 2008 - 14:25
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

nog even iets over kefir, HEEL BELANGRIJK OM WETEN, ik maak al jarenkefir , zowel melk als water kefir, kefir is het gemakkelijkst om te maken , en heel lekker en gezond, ik geef regelmatig kefir weg of moet het weggooien , het kweekt zichzelf aan ,ALS GE HEM GOED MAAKT,met vijgen die niet kunstmatig gesuikerd zijn , wat velen NIET WETEN, is dat ge kefir blokjes ,maandenlang in ijs ijskast kunt bewaren , dat ge hem zelf kunt bewaren in uw diepvries,bijwijze van spreken zit ge nooit zonder eens ge hem hebt , de melkkefir is gevoeliger , persoonlijk lust ik hem niet , en ge zijt verplicht om hem bij wijze van spreken in de kortste keren op te eten , dat is met waterkefir niet waar die kunt ge weken lang laten staan, op dit moment staat er nu bij mij voor 6l te bubbelen , in het zonnetje aan de venster, met deze watmte verdubbeld de kefir zich tot een volledig stramien , en dat maar met 18 soeplepels te beginnen , de citroenen mogen ook niet gevlekt zijn , en steeds op hun buiklje in het waterl liggen , het is een godendrank,die iedereen kan maken , maag,darm, problemen verdwijnen , is bloedzuiverend, enz enz , hoe ge die kefir kunt bewaren , 1) grote bokkaal, de kefirblokjes vullen tot 3/4, 1 lepel geraffineerd candij suiker (lichte kleur , de donkere is teveel gesuikerd)bijdoen ,dan vullen tot 1cm van de rand met water ;deksel op, en in de ijskast, ge kunt gemakkelijk op verlof gaan of even stoppen , voor de diepvries hetzelfde , ik gebruik daar confituur potjes voor ,ze zitten daar al een jaar,dit ,voor als er zijn die per ongelijk lauw of warm water gebruikt hebben om de kefir te spoelen,dan worden ze slijm,de kefir steeds 3 dagen laten kweken , dan heeft hij de beste eigenschappen , minder is het enkel voor de darmflora,het is een lekkere frisse drank , beter dan limonade , mijn kleinkinderen zijn er verzot op
wie het interresserd kan ze altijd bekomen of ook het volledige recept krijgen GRATIS, kefir is een doorgegeven plant uit de kaukausis(rusland) en gaat van familie op familie, ik heb dit recept ook van een persoon uit die streek gekregen, melk kefir is niet zo gemakkelijk te houden , en ge moet het ook telkens verversen en spoelen ook als ge er niet van drinkt .

groetjes
summer
dinsdag 10 juni 2008 - 11:47
cetinel

Cetinel

hoi summer!
ik heb een aantal maanden geleden mijn waterkefir "verloren" omdat dochter ze heeft laten vallen in een mand met was
aangezien ik de tijd ervoor al heel wat had uitgedeeld en zelf enkel degene van de nieuwe kweek had gehouden zit ik nu lekker zonder.....
dusse: als ge wat kefirkorrels teveel hebt??
vrijdag 13 juni 2008 - 20:52
summerspookje

Tekst aangepast

Summerspookje

hoi summer!
ik heb een aantal maanden geleden mijn waterkefir "verloren" omdat dochter ze heeft laten vallen in een mand met was
aangezien ik de tijd ervoor al heel wat had uitgedeeld en zelf enkel degene van de nieuwe kweek had gehouden zit ik nu lekker zonder.....
dusse: als ge wat kefirkorrels teveel hebt??
hey cetinel graag ,het ene plezier is het andere waard , wanneer moet ge ze hebben? waar ,hoe , wanneer , moet ge het originele recept ook hebben ???????graag hoor, vanaf donderdag ,kan je me zeggen hoe ge het wilt hoor ,en de kweek is op één keer al voldoende om een hele familie te bevoorraden , als ge hem goed maakt he, want velen maken hem , oei oei oei , belange niet zo als het moet

groetjes summer
vrijdag 13 juni 2008 - 21:06
cetinel

Cetinel

hoi summer,ik heb het boekje over kefir van peter bouwens en daarin staan de recepten wel,ik weet niet of dat dezelfde is als die jij hebtn
zou graag het originele recept ook hebben dus...
vanaf donderdag? zou eventueel vrijdag net na de middag(uur of 1 halftwee )passen?
moet ik zelf een doosje meebrengen?
dan heb ik nog een vraagje e komboecha zwam,ken je die en weet je toevallig ook waar te verkrijgen??
als het okee is,stuur je den effe je adres door per mail of per persoonlijk bericht? dat ik beetje kan zoeken waar ik ongeveer moet zijn....
heel erg bedankt op voorhand al!!!
groetjes:fatma
maandag 16 juni 2008 - 15:39
summerspookje

Summerspookje

mag ik toch nog eens UITDRUKKELIJK vermelden,dat kefir NIET zomaar met gelijk wel gedroogd fruit kan gemaakt worden!! enkel gedroogde vijgen komen in aanmerking om de kefir met zijn speciale geneeskrachtige waarden te maken , en dan nog gedroogde vijgen die NIET in onze winkels verkocht worden ,maar wel bij turken en marokanen op markten,bij hen zijn die vijgen natuur gedroogd, en niet synthetisch gesuikerd , want dat merk je dan weer als je ze toch gebruikt;
De kefir moet je niet wennen , die is heerlijk fris vooral in de zomer, hij moet kweken voor het venster liefst waar er veel zon is , de kefir bubbelt wel , maar als hij 1 dag staat ktijgt hij een hele dikke laag schuim , voor zijn kracht moet hij 3 volle dagen wekken , en dan hebt ge schuim dat zeer dik staat , hij moet elke dag geroerd worden 1 x is genoeg per dag ,hij moet gescheiden worden van het water, en dan zeer goed gespoelt tot hij wit ziet , hij mag niet grijs zien af geel ,hij moet dik korrelig zijn en vast ,het lijkt veel maar dat is het zeker niet,vijgen moeten weggegooid worden , de citroen zeer goed uit genepen ,niet geperst dat is weer teveel ,dan word hij te zurig, hij moet op volgorde gemaakt worden dat is wel een vereiste,sorry dat ik dat toch nog eens vermeld, in de handel kunt ge ook klaar gemaakte kefir kopen , maar die is gedund , en smaakt naar pomp water
kefir is te gebruiken bij:zenuwzieken,zweren,bronchitis,ms,hartinfarct, gal en leveraandoeningen,geelzucht, maag en darmziekten, diarre, moeilijke stoelgang,uitslag, en eczeem

hij verhindert het rotten van stoffen in de darmen ,hij moet dagelijks gedronken worden, hij stoort de spijsvertering NIET,omdat hij zeer snel in het bloed opgenomen word,bij langdurige ziekten,moet rijkelijk kefir gedronken worden

de 24 u kefir,is zeer laxerend enz prof.menkiw heeft het dorp waar de oorsprong van kefir ontstond,onderzocht , en daar tot de conclusie gekomen , dat in dat dorp geen enkele gestorven is aan tbc,kanker, maagpijn ,en zeer ernstige ziekten , ze stierven op zeer hoge leeftijd , ook dr.drasek deed dit onderzoek en kwam tot dezelfde beving, in de kindergeneeskunde dient kefir reeds als vervanger van moedermelk,als middel tegen zwangerschapseczeem, en chronische onderlichaamsziekte van de vrouw
ik hoop dat dat het een beetje helpt

gr summer
maandag 16 juni 2008 - 22:31
Eveline68

Eveline68

hier bij mij op het eiland is een winkel die ook van alles verkoop, ook kefir, ga er maar eens een kijkje nemen.

http://www.vreeken.nl
maandag 28 juli 2008 - 22:29
Gaia

Gaia

Hallo,

Ik zou heel graag alles willen weten over het maken van water Kefir en een goed recept hebben.. Zou iemand mij kunnen helpen ?? En waar kan ik eventueel goede water kefir halen of krijgen ??

Alvast heel erg bedankt..


Groetjes Gaia

maandag 21 september 2009 - 13:38
Mandy

Mandy

Zag zojuist deze berichtjes over KEFIR. Heb enkele jaren geleden een hele tijd MELKKEFIR gemaakt en zou dat best weer willen gaan doen.
Is er iemand die een paar bloemetjes voor de MELKKEFIR over heeft?
In ruil voor groenten en/of bloemenzaad bv?
zaterdag 26 september 2009 - 23:43
Lorie

Lorie

Voor kefir gebruik ik flessenwater.
Jullie?
dinsdag 6 oktober 2009 - 15:26
evadepeva

Evadepeva

Ik gebruik gewoon kraanwater, maar ik woon in Apeldoorn en daar is het water erg schoon en lekker met weinig kalk. Mag me gelukkig prijzen!!
donderdag 8 oktober 2009 - 23:34
Rici

Rici

Hallo Summerspookje

Ik ben op zoek naar een goed recept van waterkefir.Het is wel allang geleden dat je er opstond, maar ben je ernog??? zou ik het recept van je mogen hebben


groetjes Rici
donderdag 14 januari 2010 - 14:40
Nootje77

Nootje77

Ik heb nog zo een machientje staan om yoghurt te vermenigvuldigen. Misschien moet ik dat maar weer eens boven halen.
vrijdag 5 maart 2010 - 00:21
Mandy

Mandy

Nootje, ga je daar kefir mee maken?????????????????????
vrijdag 5 maart 2010 - 00:33
Nootje77

Nootje77

Neen neen, gewoon yoghurt ! Met lekkere verse melk en yoghurt uit nederland kan dat niet anders dan lekker zijn denk ik!
vrijdag 5 maart 2010 - 00:57
Mandy

Mandy

Ik dacht al!!!!!!!

Ik maak al jaren zelf yoghurt......heerlijk
vrijdag 5 maart 2010 - 01:07
Mandy

Mandy

Je moet wel een eindje weg he om yoghurt uit Nederland te verkrijgen
vrijdag 5 maart 2010 - 01:12
Nootje77

Nootje77

Hehe, mijn vriend is Nederlander, dus wij zijn regelmatig in Holland hoor. Het is gewoon opmerkelijk hoeveel lekkerder jullie verse melk is (wij hebben alleen UHT melk, al begint het toch te veranderen hoor!) en hoeveel keuze jullie hebben in toetjes
vrijdag 5 maart 2010 - 02:21
Mandy

Mandy

even verder of-topic:
maar in Belgie heb je heel erg lekkere fromage blanc, die zachte kaas......heerlijk.....40%......
vrijdag 5 maart 2010 - 02:26
Nootje77

Nootje77

Ja tuurlijk hebben wij ook lekkere dingen ! MAar je kent dat he ... wat je thuis zelf niet hebt vind je altijd wel een beetje bijzonder
vrijdag 5 maart 2010 - 02:29
evadepeva

Evadepeva

Ja, dat is nou net zo leuk!!
Ik vind het fantastisch om in het buitenland de boodschappen te doen...
Vorig jaar zaten we in België met als dichtstbijzijnde winkel een aldi, nou daar was weinig spannends aan!!
Ik heb hier waterkefir staan, ik vind het niet echt heel lekker, maar het houdt mijn darmpjes wel aan de gang, zal ik maar zeggen.
Hoe maak je zelf yoghurt dan, met zo'n machientje?

(nogal hak op de tak... Sorry)
vrijdag 5 maart 2010 - 10:38
Mandy

Mandy

Er zijn verschillende manieren om zelf yoghurt te maken.....

1. Je kunt een yoghurtmachine kopen ( best wel prijzig) en dan 3 (diepvries)- bacterien in volle melk doen en 24 uur laten staan op een bepaalde temperatuur..... Is heel goed voor de darmwerking vanwege die 3 bacterien....

2. Er zijn kleinere machientjes met 7 aprte bakjes....idee is min of meer hetzelfde, maar werkt volgens mij met melk+ ( bulgaarse ingedikte) yoghurt. Dan heb je in een keer 7 kant en klare potjes..... ( is goedkoper, wel lekker maar mist de ultieme darmwerking)

3. Je kunt ook volle melk met dikke yoghurt in een glazen schaal doen, theedoek erover en 24 uur in oven ztten op bepaalde temperatuur......
vrijdag 5 maart 2010 - 19:02
Eve

Eve

Hi Mandy, Lakeland doet een yoghurtmachientje voor £20 dat erg goed werkt, als ge er nog eens eentje zoudt nodig hebben.

Mijn darmen en yoghurt komen niet overeen

Groetjes,

Eve
zaterdag 6 maart 2010 - 16:55
Mandy

Mandy

Weet ik, Eve....ik heb er een.......

en die yoghurt die je zelf maakt MET die 3 bacterien erin wordt juist aangeraden voor mensen met darmproblemen....... het is niet te vergelijken met normale yoghurt uit de winkel........


[ zie SCdiet.nl ]
zaterdag 6 maart 2010 - 17:46
Eve

Eve

Nee, hoor, geen problemen tot ik yoghurt eet! Ieder lichaam is anders, he!
zaterdag 6 maart 2010 - 18:00
Mandy

Mandy

Tuurlijk
zaterdag 6 maart 2010 - 18:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon