menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ziekte van de muntplant

pitipahke

Pitipahke

Hallo allemaal,
Ik heb zo'n paar muntstekjes (dus geknipt, zoals je die op de markt koop, om thee te maken bijvoorbeeld) in een glas water gedaan, en dan kwamen er wortels uit, dus ben ik die aan het laten groeien om die dan in potgrond te planten... aar sinds twee of dire dagen ziet het water van dat glasje er telkens helemaal donkergeel en vallen er héél kleine zwarte korrels op het aanrecht (héél véél). Ik heb gezien dat er op die blaadjes ook korreltjes zijn gevallen, maar ik kan niet begrijpen van waar dat ze dan komen.. Zou dat een soort kruidenziekte zijn? Heeft er iemand al hetzelfde meegemaakt? (de plant staat niet in de buurt van andere planten, dus geen risico op besmetting, maar toch wil ik graag weten waar dat vandaan komt...
Bedankt voor jullie antwoorden
zaterdag 28 juli 2007 - 11:52
cetinel

Cetinel

kijhk eens goed of je op de plantjes geen mniscule rupsjes ziet??
klinkt mij alsof het de uitwerpselen van rupsen zijn.....
zaterdag 28 juli 2007 - 14:12
Mandy

Mandy

Zijn de blaadjes zelf niet aangevreten? Want dan zou je last kunnen hebben van een kevertje.
Als het inderdaad rupsjes zijn, verbergen die zich overdag in de grond maar in de avond komen ze te voorschijn. Pak een zaklamp als het donker is.......
zaterdag 28 juli 2007 - 18:06
pitipahke

Pitipahke

Hallo!
Bedankt voor jullie antwoorden... Maar ik zie eigenlijk geen rupsjes, niks, echt niks, en in de potgrond kunnen ze niet zitten want die muntstekjes zijn nog aan het pakken (zitten dus in een glas water, wortels aan het groeien)... en er zijn er écht véél!!!
Raar hé!!! Vooral omdat er geen plantjes in de buurt zijn!... enfin, merci in ieder geval voor de antwoorden!!!
zaterdag 28 juli 2007 - 19:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).