menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Courgette recepten

CorrieJ

CorrieJ

Dit vind ik een heel lekker recept, smaakt lekker door de sla, op een boterham met kaas, bij de nasi of bami of gewoon lekker zo uit de pot snoepen.

ZOETZURE COURGETTES
(voor 2 potten):
1 grote ui
2 courgettes (500 gram)
35 gram grof zout
3 ½ dl appelazijn
200 gram witte suiker
1 theel. Selderie
1 ½ theel. mosterd
1 ½ theel. koenjit
Ui pellen en snipperen. Courgettes eventueel schillen en in dunne plakjes snijden. Courgette, ui en zout. in kom doen, door elkaar scheppen en minstens 2 uur laten staan. In vergiet laten uitlekken. Azijn, selderij, suiker, mosterd en koenjit in pan doen en 2 min. zachtjes koken.
Pan van vuur nemen en courgettemengsel door de kruiden scheppen. Nog 2 uur laten intrekken, en courgettemengsel daarna weer verhitten en nog 5 min. zachtjes koken. Overdoen in goed schoongemaakte, uitgekookte glazen potjes. Zoetzuur is ongeveer 6 maanden op een koele plaats houdbaar en eenmaal geopend in de koelkast nog 4 weken.
donderdag 4 juni 2009 - 11:53
CorrieJ

CorrieJ

Nog een lekker recept.

Courgettesoep met pasta en kip.

Breng 1,5 liter kippenbouillon aan de kook.
Voeg 250 gram blokjes kipfilet toe en kook 5 minuten.
100 gram pasta (macaroni of spaghetti), 1 courgette in blokjes, wat prei en broccoli en nog 10 minuten laten koken.

Eet smakelijk
donderdag 4 juni 2009 - 12:01
verbena46

Verbena46

heb elke morgen volop courgettes met bloemen
wie van een bord pasta houdt..het volgende recept:

snij courgettes in blokjes ( ook de bloemen voeg iker bij) en met wat ui, zout/peper en olijfolie even in de pan (niet te) gaar koken
eventueel enige kruiden toevoegen
pasta afgieten, haal de courgettes er door met wat geraspte parm.kaas.

grt Verbena

buon appetito!
donderdag 4 juni 2009 - 15:45
Rita1960

Rita1960

ook lekker op de bbq

courgettes wassen. met een kaasschaaf plakjes schillen. plakjes oprollen met daarin harde schapenkaas of geitenkaas of zongedroogde tomaten in olie. op prikker doen (3 tot 5 stuks) en dan insmeren met olijfolie of met de olie van de tomaten en een paar minuutjes op de bbq.. heerlijk

grt'n

Rita
vrijdag 5 juni 2009 - 20:58
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).