menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

AnanasAnanaskersenjam

Ga naar meest recente reactie

JovanDreumel

JovanDreumel

Dit moet je geproefd hebben. Het is jam gemaakt van Ananas en Ananaskersen. Het is hele lekkere jam. En dan zijn de potten snel leeg. Dit is de eerste jam, maar gelukkig komen er nog veel Ananaskersen. De Ananassen kan ik zelf niet kweken, dus die moeten we dan maar kopen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 september 2009 - 17:34
Thanja

Thanja

Ziet er goed uit! Ik denk dat ze zeker lekker zullen smaken. Ik ben zelf niet zo van de jam en heb jaarlijks genoeg aan de jam die mams maakt voor mij

De ananaskers gebruik ik om zo op te eten of bij een chocoladefondue. Ik plaats ook een recept hiervan.

zondag 20 september 2009 - 18:20
lentemode

Lentemode

Heerlijk, zo'n voorraadje !

Nooit geproefd !
Waarschijnlijk niet de moeite om er mooie etiketten op te kleven met een kantje over het blikken deksel...
zondag 20 september 2009 - 19:17
LauraK

LauraK

Hallo Jo,

Dat ziet er lekker uit, en dat zal het ook zeker zijn. Leuk, zulke jam uit eigen tuin
-al komen de ananassen van elders. Maar die zijn dan wél zelf gekocht...

Mia toch! Zo te lezen is de jam sneller op dan jij kantjes kan knippen en labeltjes
kan plakken!

Groeten van Laura.
zondag 20 september 2009 - 21:00
JovanDreumel

JovanDreumel

Ik doe hetzelfde met de etiketten, maar dan maak ik ze nog zelf op de computer.
Dan staat er op:

De jam is van Ans
De Ananaskersen c.q. Aardbeien zijn van Jo

De datum van inmaak.
maandag 21 september 2009 - 09:03
lentemode

Lentemode

@ Laura !

Ja-ja- zo bedoelde ik dat natuurlijk !!!
[afbeelding verwijderd niet-https]

Stel je voor ...[afbeelding verwijderd niet-https]

Gelukkig nam Jo dat toch goed op, toch ?

Zeg, Jo, toen ik vorige week ging fietsen in Texel dacht ik aan jou toen ik daar een hele stoet van die oude vehikels tegenkwam ...
Later op de dag fietsten we naast de velden waar ze blijkbaar deelnamen aan een ploegwesstrijd.

Groetjes,
Mia
maandag 21 september 2009 - 10:38
JovanDreumel

JovanDreumel

Mooi, dat er momenten zijn, dat je aan me denkt.

Ik kan een stootje verdragen.
maandag 21 september 2009 - 10:57
JovanDreumel

JovanDreumel

Dat doe ik met de Dymo-labelwriter, maar kan ook wel anders.
dinsdag 22 september 2009 - 08:34
JovanDreumel

JovanDreumel

Kijk in Word eens bij Extra en dan Etiketten. Daar kun je op adres etiketten wel het een en ander ontwerpen.
woensdag 23 september 2009 - 21:37
pascalem

Pascalem

Hoe maak je zo'n ananaskers - ananas jam eigenlijk ?
Welke verhodingen gebruikt u ?
Hoe lang duurt het ongeveer?

groetjes,
Pascale
zondag 25 oktober 2009 - 18:11
JovanDreumel

JovanDreumel

Ananas en ananaskersen in stukjes snijden. 1 kg vruchten en 1 kg geleisuiker roerend aan de kook brengen. 5 miuten laten koken op een kleine pit. In potjes doen. Goed vol 5 minuten op kop zetten. Dan rechtop zetten en de dekseltjes klik laten zeggen. Dan zitten ze dicht.
zondag 25 oktober 2009 - 18:22
Eve

Eve

En nu eens de simpelste vraag ooit: wat zijn ananaskersen? Ik woon wel al lang in het buitenland, maar had er als kind ook niet van gehoord. Wat zijn dat, kleine ananassen of gele kersen?
Ik ben eens benieuwd!

Groetjes,

Eve
dinsdag 27 oktober 2009 - 10:02
JovanDreumel

JovanDreumel

Op mij blog: http://www,jovandreumel.info kun je er meer over lezen.
Het is een kruidachtig gewas. Bij mij worden ze ongeveer 1.80m hoog en ik heb er 9 planten van staan. Die brengen meer dan genoeg op. Er komen gele vruchten aan. Als je de lampionplant kent, dan kun je deze wel voorstellen. In de lampionplant komen giftige oranje bessen, maar deze gele bessen en gelukkig niet giftig, want ik ben er nog . De bessen smaken licht zuur. Het zijn een jarige planten, maar ik kan er nu nog van oogsten en jam maken. Ze smaken ook heerlijk in de yoghurt. Mijn vrouw gaat er vandaag nog siroop van maken, dan kun je er 's winters ook nog van genieten. Jam hebben we al genoeg.
dinsdag 27 oktober 2009 - 11:41
Thanja

Thanja

Het is niet gek dat je er nog nooit van gehoord hebt! Het is ook geen hele bekende vrucht.

Ik heb een kleinere versie in de tuin staan (ong 1mtr hoog). De besjes zijn iets kleiner dan bij JovanDreumel. De smaak van mijn ananaskersjes zijn uitgesproken zoet te noemen.

dinsdag 27 oktober 2009 - 11:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).