Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heb deze morgen erwtjes geoogst, sluimerwtjes ( in 't Frans duidelijk omschreven als mange-tout)
en doperwten.
De peulen van de doperwten gooi ik niet weg, ik doe ze bij in een soep. Na het koken zet ik er de
mixer in, daarna doe ik de soep door de roerzeef. Het is een beetje een gedoe, maar het loont.
Wanneer ik net geen soep maak, spaar ik ze in de diepvriezer op tot ik een flink pak peulen heb.
Die kook ik dan met ui en knoflook, weer gaat de mixer erin, en daarna gaat de brij ook door
de roerzeef. Deze puree gaat in kleine porties in de diepvriezer, om later bij een soepje te voegen, of
een aardappelpuree of groentenpuree een andere toets te geven.
Probeer in de herfst maar eens bv. een mengeling van erwtenpeulen, kastanje,prei en eventueel
aardappel . Wil je mensen verrassen, maak er dan een soufflé van.
Ik moet beamen dat jouw koetjes een fijne neus en een goed ontwikkeld smaakgevoel
hebben.
Jij kan ook leuke reacties schrijven , ik moet er soms echt om lachen, af en toe goed
relativerend.
Groetjes, ook aan de koetjes, florentina
Florentina,u spreekt van sluimerwten daar worden de peulen steeds van gebruikt daarom worden die erwtjes ook gekweekt,of bedoelde u de peulen van gewone erwten die gedopt werden?