Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Met plezier kijk ik altijd naar de foto's van de bloemstukjes.
Echter met verbijstering constateer ik dat andere mensen soms deze foto's op hun website zetten.
Goed nagemaakt , daar kan geen bezwaar tegen zijn!
Het bloemstukje van Nadine: tafelstuk met fietsbanden is een plaatje en ook ik heb het nagemaakt.
Maar wat heb ik geconstateerd: dit bloemstukje staat op de website van www.hetbloemenhoekje.nl met de foto van nadine erbij, zoiets zou toch eigenlijk niet mogen en er wordt een workshop voor gegeven.
Volgens mij is nadine een belgische (vouw) en deze workshop wordt in denekamp - nederland aangeboden
Zonder toestemming can nadine mag dat inderdaad niet. Is bij wet verboden. Als Nadine daar bezwaar tegen heeft moet ze vragen om het van de site te verwijderen en als ze dat weigeren laat je dat aan hun websiteprovider weten. Zij kunnen daar niet mee lachen en zullen normaalgezien de site offline halen en een proces beginnen. Zware maatregels dus voor een 'klein misdrijf'. Ik heb ooit eens politie aan mijn deur gehad ervoor. Op een site waren foto's van mij gebruikt en blijkbaar moest ik een getuigenverklaring afleggen. Toch wel al een drie of vier jaar geleden denk ik.
Pieter heeft al veel correcte info gegeven. Wel zou het kunnen dat Nadine de eigenares is van die website en haar stukjes ook op dit forum komt tonen. Dat weten we vooralsnog niet. Wie weet heeft ze daar een workshop gevolgd
Als Nadine geen band heeft met die website, dan is het inderdaad gevaarlijk wat die mensen doen.
Trouwens ook op het forum zit een disclaimer waarin staat dat de teksten en foto's niet mogen gekopieerd zonder toestemming om op andere websites of media te plaatsen.
Graag zou ik dit aan Nadine willen vragen, maar ben nog niet zo bekend met internet en het forum.
Hoe doe ik dat?
Ga naar een topic waarin Nadine iets schrijft. Klik vervolgens op haar gebruikersnaam. In dat venster kun je haar dan een bericht sturen zonder dat je haar mailadres hoeft te kennen.
dag savanta
bedankt om het te laten weten
het is inderdaad mijn stukje dat ik gemaakt heb in de les bloemschikken bij ons
en de foto is bij mij thuis genomen
voor mij kan het eigenlijk geen kwaad dat ze het na maken
ik zal de volgende keer geen uitleg meer bij geven en aleen persoonlijk antwoorden voor de gene die het vraagt erg hé best dat er geen pesoonlijke foto zijn van je eigen want dat zou ik erger vinden
alvast bedankt groetjes nadine
dag kurt
ik ben alleen maar bij tuinadvies forum en het tuin forum
groetjes nadine
hoi savanta
ik zou u eens wat willen vragen de stukjes
die ik ,vb: maak van andere form leden mag ik die dan niet meer op de
compouter zetten
groetjes miet1
Het werkstuk van Nadine, met die fietsbanden, daar ben ik helemaal weg van en heb daarover contact met Nadine gehad.
Opeens kwam ik de foto van het werkstuk van Nadine tegen op de website van www.hetbloemenhoekje.nl en werden er workshops aangeboden.
En toen heb ik die vraag op het forum geplaatst.
Eerlijk gezegd weet ik niet wat wel en niet mag met betrekking tot het plaatsen van andermans gegevens. (Ik heb het idee dat het voor eigen gebruik - dus om na te maken of naderhand nog eens te bekijken, wel mag worden opgeslagen)
Maar misschien dat een van de forum leden ons hiermee verder kan helpen.
ja dat denk ik ook, anders heeft dit forum geen zin.ik maak zelf ook sommige stukjes na zoals velen denk ik. dat is ook de lol ervan toch?Het zou wel erg jammer zijn als dat niet zou mogen. Zou dat ook de reden zijn dat het hier zo rustig is? Er komt niks nieuws op meer,en ik mis het best,Ik vond het altijd leuk om weer nieuwe creaties te zien van de mensen.
U mag NOOIT foto's van iemand anders gebruiken zonder toestemming van de persoon van wie de foto is. Dus als die mevrouw van de site van het Bloemenhoekje Nadine haar stukje zelf namaakt mag ze die foto plaatsen, maar niet de foto van het stukje van Nadine gebruiken...
Als u een foto opslaat voor uzelf, mag dit, en u maakt dit stuk na dan mag u de foto van uw zelfgemaakt stuk plaatsen op een forum.
Josée
Dat je een foto van een ander niet voor commerciele doeleinden mag gebruiken was mij bekend.
Echter hoe het zit met het opslaan voor eigen gebruik wist ik niet, nu wel dus.
hoi josee
tus als ik bv; een stukje van u maak dan mag ik dat op het form zetten en weet ge we maken ze na maar is toch nooit het zelfde en dat vind ik er juist fijn aan om het zelfde stukje maar toch draaid het altijd iets anders uit
groetjes miet1
Hoi Miet,
ja je mag een foto plaatsen van een stuk dat je van mijn foto hebt nagemaakt, ook al zou het helemaal hetzelfde zijn, als jij het zelf gemaakt hebt mag het.