Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
heb een vraagje..mijn vriend kan geen planten houden in huis..het probleem volgens mij is omdat er te weing zonlicht/buitenlicht binnenvalt (gordijnen zijn steeds geslotenen omdat hij anders pc scherm niet voldoende ziet) de temperaturen tijdens de winter meestal echt wel heel warm zijn..hij sprak onlangs dat hij dan maar eens een ferme grote cactus zou zetten in de hoop dat deze wel zou houden..mijn vraag nu: heeft iemand een tip daarover?bedoel welke cactus kan tegen weinig licht en veel warmte?Wie kan me helpen?
Hallo,
ik denk dat het antwoord eerder negatief zal zijn ... een cactus heeft ook licht nodig en nog meer dan gewone planten.
Cactussen zijn trouwens van oorsprong Amerikanen (meest Z en M- Am) waar ze zowel in de woestijn, op flanken, heuvels en bergen leven en wel in vol of gedeeltelijk zonlicht.
Ik denk dat hier niemand u zal kunnen helpen ... tenzij hij een plaatsje krijgt op de vensterbank en wel met open gordijnen...
Hallo Alain..
Ik had dit vriend ook al eerder vernoemd dat als hij niet zou leren om zijn gordijnen open te trekken,dat hij niks zou kunnen houden want dat planten nu eenmaal natuurlijk licht nodig hebben..
het gaat steeds maar en paar weken goed en dan hup ineens begint het spel..ze gaan kapot..
Hier staan een paar soorten geen cactussen wel te verstaan maar andere planten die echt in een donkere kamer kunnen overleven en niet veel nodig hebben dat zijn de Spathiphyllums en enkele varens. Misschien kan U deze eens proberen? Liever dat dan de plastiek van de pa
Ines,
ik vermoed dat ook die planten het niet zullen halen ...
1/ De planten moeten toch iets van licht hebben .
2/ Door die hoge temperatuur zal er waarschijnlijk lage luchtvochtigheid heersen ...
Luchtvochtigheid valt best te regelen Alain zet de plant op 2 schalen een grote en een kleine vul de grote buitenste met water zoadat de wortels niet in het water hangen en t'is oké, ook voor de orchidee kan U dit toepassen.
bedankt voor jullie reacties..nu weet ik tenminste welke richting ik moet gaan kijken..ziet hij de plant nie graag:geen probleem,dan beland die wel bij mij
en anders zal het toch nog namaak worden............