menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Help op zoek naar cactus...

Ga naar meest recente reactie

bien

Tekst aangepast

Bien

Hallo allemaal..

heb een vraagje..mijn vriend kan geen planten houden in huis..het probleem volgens mij is omdat er te weing zonlicht/buitenlicht binnenvalt (gordijnen zijn steeds geslotenen omdat hij anders pc scherm niet voldoende ziet) de temperaturen tijdens de winter meestal echt wel heel warm zijn..hij sprak onlangs dat hij dan maar eens een ferme grote cactus zou zetten in de hoop dat deze wel zou houden..mijn vraag nu: heeft iemand een tip daarover?bedoel welke cactus kan tegen weinig licht en veel warmte?Wie kan me helpen?

groetjes,Bien...
zaterdag 22 december 2007 - 23:09
Alain1

Alain1

Hallo,
ik denk dat het antwoord eerder negatief zal zijn ... een cactus heeft ook licht nodig en nog meer dan gewone planten.
Cactussen zijn trouwens van oorsprong Amerikanen (meest Z en M- Am) waar ze zowel in de woestijn, op flanken, heuvels en bergen leven en wel in vol of gedeeltelijk zonlicht.

Ik denk dat hier niemand u zal kunnen helpen ... tenzij hij een plaatsje krijgt op de vensterbank en wel met open gordijnen...
zaterdag 22 december 2007 - 23:38
bien

Bien

Hallo Alain..
Ik had dit vriend ook al eerder vernoemd dat als hij niet zou leren om zijn gordijnen open te trekken,dat hij niks zou kunnen houden want dat planten nu eenmaal natuurlijk licht nodig hebben..
het gaat steeds maar en paar weken goed en dan hup ineens begint het spel..ze gaan kapot..

Hoop dat hij nu overtuigt is met deze mail...

alvast bedankt..
zaterdag 22 december 2007 - 23:51
bien

Bien

Voor de persoon die de titelfout er heeft uitgehaald:bedankt..
zaterdag 22 december 2007 - 23:51
ines

Ines

Hier staan een paar soorten geen cactussen wel te verstaan maar andere planten die echt in een donkere kamer kunnen overleven en niet veel nodig hebben dat zijn de Spathiphyllums en enkele varens. Misschien kan U deze eens proberen? Liever dat dan de plastiek van de pa
zondag 23 december 2007 - 00:44
Alain1

Alain1

Ines,
ik vermoed dat ook die planten het niet zullen halen ...
1/ De planten moeten toch iets van licht hebben .
2/ Door die hoge temperatuur zal er waarschijnlijk lage luchtvochtigheid heersen ...
zondag 23 december 2007 - 00:57
Paronoto

Paronoto

Wie van jullie doet "den nacht"....Nachtuilen! Of mocht nog niet in bedde?
zondag 23 december 2007 - 10:31
Alain1

Alain1

Wie van jullie doet "den nacht"....Nachtuilen! Of mocht nog niet in bedde?

Ah, ge zijt al wakker ...
zondag 23 december 2007 - 10:39
ines

Ines

Ha das al beter Willy....

Luchtvochtigheid valt best te regelen Alain zet de plant op 2 schalen een grote en een kleine vul de grote buitenste met water zoadat de wortels niet in het water hangen en t'is oké, ook voor de orchidee kan U dit toepassen.
zondag 23 december 2007 - 12:15
bien

Bien

bedankt voor jullie reacties..nu weet ik tenminste welke richting ik moet gaan kijken..ziet hij de plant nie graag:geen probleem,dan beland die wel bij mij
en anders zal het toch nog namaak worden............

thanks voor de tips..

zondag 23 december 2007 - 21:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).