menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactusbak

Ga naar meest recente reactie

jappe

Jappe

[afbeelding verwijderd niet-https]

mijn nieuwe hobby deze cactusbak ik zou ook eens wille weten wat jullie er van vinden!
zaterdag 22 maart 2008 - 20:11
Pieter

Pieter

Hey,
Leuk om er nog een liefhebber bij te hebben. Ik heb wel enkele opmerkingen. Enkele van je planten hebben opgestoken droogbloemen, ik zou je aanraden deze er voorzichtig af te halen. En staan deze planten in een aquarium? Het eerste deel van het woordt auarium is aqua en dat betekent water. En water en cactussen gaan natuurlijk niet goed samen... soit een algemene regel voor cactussen is: goede drainage en goede luchtcirculatie. Ik vrees dat je tegen deze regels aan het zondigen bent. Maar qua compositie is het niet mis
zaterdag 22 maart 2008 - 21:06
Paronoto

Paronoto

De Willy en Pieter hebben groot gelijk, mooi om naar te kijken..nu nog wel maar...dat is gegarandeerd materiaal voor de composthoop ofte vuilniszak....Harde realiteit, rap herstellen voor het te laat is.
zaterdag 22 maart 2008 - 22:02
Ruudcactus

Ruudcactus

De planten in potten zetten in het aquarium en naar buiten met iets van een dekplaatje en je hebt min of meer de ideale groeiplaats (bij droog weer plaatje eraf en bij regen erop) Voorzichtig met water geven want drainage in de bak heb je natuurlijk niet en dan krijgen ze natte voeten.
Gr.
Ruud
zaterdag 22 maart 2008 - 23:33
Wiebe

Wiebe

Ik sluit me aan bij wat anderen gezegd hebben, De opmerking van Willy dat cactussen zonnekinderen zijn is maar al te waar; met een paar tl-balkjes is de hoeveelheid licht volstrekt ontoereikend om mooie planten te krijgen/houden. De suggestie van Ruud heeft (in ieder geval) één groot gevaar: als je een dergelijke bak buiten zet (of ergens anders waar de zon z'n werk kan doen) met een plaatje erop stijgt de temperatuur zodra de zon gaat schijnen zeer snel en eindig je met gekookte planten.

Wiebe
zondag 23 maart 2008 - 10:21
jumperke

Jumperke

Ik sluit me ook aan bij de rest.
Ze zullen het niet lang volhouden daarin.

groetjes jerko
zondag 23 maart 2008 - 14:05
Ruudcactus

Ruudcactus

Dat klopt helemaal, maar wanneer je erin slaagt heb je een soort koude bak en dat is toch nog altijd de beste groeiplaats voor cactussen, juist door de directe zonnestraling en in de zomer dauwvorming.
Gr.
Ruud
zondag 23 maart 2008 - 14:42
cactelders

Cactelders

Ik meen te weten dat mits enige kennis ter zake de vliegevangertjes en vleeseterkes het goed naar hun zin hebben in zo een bak ! Je kan dat gerust " subtropisch" maken ! Dus nu maar Saracenae's , Nepenthes ,Drosera's etc........... gaan zoeken !
zondag 23 maart 2008 - 18:50
jumperke

Jumperke

Die houden daar zeker en vast van!

groetjes jerko
zondag 23 maart 2008 - 19:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).