Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het verbaasd mij dan de merendeel van de forum leden in dit deel cactus liefhebber is...
Bah.... al die doorns..... even voor de duidelijkheid, ik heb voornamelijk "knol" planten. En dan gaat mijn liefde uit voor Zuid - Afrikaanse caudexen en pachycaule planten. (misschien komt dat door de feit dat ik uit zuid afrika kom)? Laat eens zien wat jullie aan niet-cactussen hebben...
Ik ben een suid afrikaan met veel verlangengens..............
Wàt zeg jij chipje??: "Bah.... al die doorns....." ??
Dan moet je de cactusafdeling toch nog eens goed doorlopen hoor!
Want die doorns vergeet je vlug als je die overvloed aan prachtige bloemen ziet, Suid-Afrikaan of niet!!
Ik heb me vaak al dezelfde vraag gesteld, maar Belgie is om de een of andere reden een cactusland. De andere succulenten zijn inderdaad verbazingwekkend weinig vertegenwoordigd in ons land. Zelf heb ik geen pachycaulen en zo, op 2 pachypodium namaquanum na, maar wel duizenden mesembs.
Ik probeer op mijn eigen manier de mensen hier het licht te laten zien