Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
je moet inderdaad ergens beginnen en het begin is meestal het moeilijkste. al die stomme fouten uit onwetendheid
gymno's zijn, samen met noto's en echinofossulo's mijn favoriete geslachten
ik ben bezig van in februari dit jaar.
ik heb ondertussen ook al wat gezaaid (ongeveer 300 zaailingen) en enkele planten gekocht op beurzen en in tuincentra.
ik beschik niet echt over de nodige accomodatie zoals een serre bvb.
mijn planten zet ik in een rek waar ik plastiek kan overtrekken tegen de regen. in de winter ga ik ze op een onverwarmde kamer zetten met zicht op het zuid-oosten. maar ja, je moet het doen met wat je hebt hé [afbeelding verwijderd niet-https]
Ken, ik ken dat zo'n rekje.
Een vriend had ook zo'n rekje van Col.... en had teveel bakken geplaatst met plantjes erin (zonder bakken vallen kleine potjes om) zodanig dat de onderste en achterste planten begonnen te groeien gelijk opgeschoten savooien( (te weinig licht).
Opletten als je uw planten water geeft, plastiek erover en dan nog eventueel hoge temperatuur met of zonder zon ... kan dat fataal zijn.
En inderdaad je moet ergens mee beginnen, iedereen onder ons heeft het begin meegemaakt en ervaringen opgedaan ... en iedereen leert nog steeds bij ...
Gewoon ff ter info.
Ja ik had ook al gemerkt dat die bakken nogal veel schaduw werpen, en heb het nu wat herschikt. Ik heb hier nog een 2e staan dus eventueel kan ik dat ook opzetten
als het warm of zonnig is doe ik die plastiek er wel af ze, want het kan echt om te bakken zijn eronder