Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Naar wat gaan jullie op zoek op het ELK?
Ik ga op zoek naar;
-Navajoa soort
-Astro's
-Turbini's
-Escobarias
-Acanthocalyciums
-Digitorebutia rubrigunosa
-Sulco's
-Lobivia 'stern von lorsch'/Lobivia vatteri/Lobivia rebutoides
-Eriosyce (1 om te proberen)
-Pyrrhocactus (1 om te proberen)
-Frailea castanea/Frailea asterioides
-Oroya
Voor die Eriosyce en die Pyrrhocactus lig ik nog wat in de knoop wat ik zou doen,...
Heb gehoord dat het wat moeilijkere soorten zijn,maar wil toch van elkse soort wel 1tje proberen om te zien of het lukt!
Mijn zus zal me de zaterdag voeren naar het ELK(rond 11u) en ze zal dan samen met een vriendin van haar een uitstap gaan maken in Blankenberge en rond 18-19u zal ze me terug komen ophalen.
Van Pyrrhocactus moet je zeker geen schrik hebben, dat is in het genre van Neochilenia. Volgens mij is Navajo en Eriosyce op eigen wortel veel moeilijker.
PS.: Neem maar een goed gevulde geldbeugel mee als je je lijstje wilt afwerken en een grote lege doos of dozen om alles in te steken
Van Pyrrhocactus moet je zeker geen schrik hebben, dat is in het genre van Neochilenia. Volgens mij is Navajo en Eriosyce op eigen wortel veel moeilijker.
PS.: Neem maar een goed gevulde geldbeugel mee als je je lijstje wilt afwerken en een grote lege doos of dozen om alles in te steken
Ik zal 2 plooiboxen meedoen.
Ik zal enkel hetgeen kopen met een aanvaardbare prijs hoor,als het teveel is dan laat ik het staan hoor.
Ik zal die Eriosyce en Navajoa geënt kopen hoor,heb de tip gekregen een zwaar geënte Eriosyce te kopen.
Dirk, Aan de jeugd van heden kan je nog veel leren he.
Fernand
BJAH daty niet maar ik zou niet graag hebben dat de kennis waar ik jaren over heb gedaan om het onder de knie te krijgen zou verloren gaan ! Daarom check ik af en toe eens en moedig wat aan waar nodig !
Ik zoek:
Euphorbia opuntioides, liefst zaailingen
Euphorbia bupleurifolia
Ben op de ELK met Hoyas, Dorstenias en Sansevierias o.a. maar waarschijkijk enkel op vrijdag.
Emilio
als ik het maar mooi vind en het bij voorkeur Chileenachtige dingen of Euphorbia-achtigen zijn
Euph bupleurifolia (kleintjes) heb ik al 2 jaar op rij gekocht (telkens 1tje voor 2 euro) maar ze overleven de winter nooit als ik weer een kleintje vind zal ik het toch nog eens proberen (dit keer bij mama thuis op mijn kamer)
Er worden een paar Dorstenia-soorten meegebracht voor mij ! Verder zoek ik me nog steeds rot om een betaalbare Dorstenia gigas op de kop te tikken ! Speciallekes zullen ook wel in mijn bakje belanden zeker !
Ik heb ook een lijstje. Maar zoals gewoonlijk kom ik dan met andere dingen naar huis omdat ik van de verlanglijst niets gevonden heb. Ik hou mijn hart vast als Warken gaat rondwandelen.....