Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
De bloemen openen als het donker is, dus rond 7 uu savonds openen ze en 12 uur later zijn ze weer dicht. Na een tijdje (1 a 2 weken) "verslijten" de bloemen en doen ze de moeite niet meer om overdag te sluiten.
Ik heb de bovenstaande fotos rond 21 uur genomen, dus met kunstlicht en indirecte flash, die ik liet weerkaatsen op een stuk wit isomo. Daardoor blijven de kleuren echt en is er geen slagschaduw.
Alain,
Die C. saxetanum "graessnerii" moet intussen 20 jaar oud zijn of meer. Ik heb nog wel ergens de datum van aanschaf als ik goed zoek. Vergeet echter niet de wijsheid "size does not matter". Ik heb soorten met meer kopjes staan die maar 10 jaar oud zijn en makkelijk grotere clusters vormen op zo'n leeftijd, terwijl andere soorten bijna nooit stekken geven en toch veel ouder zijn.