Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
dan maar hopen dat de tijd snel gaat, maar heb het nog niet zo gezien tot nu toe (ben pas sinds een paar maanden hier natuurlijk). Ben benieuwd hoe gezellig het hier dan is, vindt het nu al een leuk en gezellig forum, staat in mijn lijstje van dagelijks te bezoeken sites
was gister bij een bloemist (bloemetje voor me vriendin ) daar stonden een aantal Rhipsalidopsissen vrij groot en met knoppen erin voor 3 of 4 euro, heb zitten twijfelen om hem mee te nemen. uiteindelijk niet gedaan overigens ...
Typisch verschijnsel voor de winterperiode hoor , in volle seizoen hebben we dat niet !
't Is hier altijd al seizoen geweest..lenteseizoen, zomer....enz en in de winter? Man dat houdt hier niet op. [afbeelding verwijderd niet-https]
Van dat slag staan er hier 26 gereed met van alle soorten trossen...Kom dat zien.
Prachtig plantje Paul! Welke soort?
Heb ik ooit gekocht als "Echeveria cuspidata var." maar dat is het nu blijkbaar niet...zie bloeiwijze....Maar "what's in a name"....Zjemanfoe! Schoonheid hoeft persé geen naam nespa.
Hieronder nog nen tros van 67 (?) bloemen astemblieft
Dank voor de naam suggestie. Even in Pilbeam gekeken en E. cuspidata var. gemmula lijkt hier vrij veel op. De bloem kan niet volldig overtuigen o.b.v. de plaatjes in Pilbeam maar de plant wel.
Daar is het juist om te doen, vandaar het vermoeden dat "ze" niet al te zuiver op de graat is, klein beetje gefoefeld....of een klein "malheurken" (?) Maar toch mooi, een schatje! Gekocht bij Specks...
[afbeelding verwijderd niet-https]
Sedum suaveolens...ge durft er nauwelijks naar kijken uit schrik dat er "een plekske" zal op komen....
Droevige winter? Ken ik niet..... 't Is hier vollen bak!