menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik zoek ariocarpussen en lophophora

Ga naar meest recente reactie

wolvenkind

Wolvenkind

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan weer. Ik was een tijdje weg want ga door een moeilijke periode. Een vriend van me is namelijk overleden.

Op de elk beurs heb ik vanalles gekocht bij lakervelde. Bij het buitengaan zag ik potverdorie een man die nog goedkoper ariocarpi verkocht. Nou was ik van plan naar lakervelde te gaan om daar unieke ariocarpi te kopen. Weet er iemand anders een beter adres waar ik terecht kan om er over te kopen? Ik ben helemaal wild van die dingen. Lophophora mag ook altijd, maar das geen must.

Vele groetjes van het wolvenjong

maandag 25 september 2006 - 17:33
Jurgen

Jurgen

Houbrechts in Tongeren 3 huizen verder als mijn woonplaats
maandag 25 september 2006 - 17:38
wolvenkind

Wolvenkind

Kan je beetje meer info geven aub? Ik zoek oude exemplaren aan mooie prijzen. (zeg maar goedkoop)

Ik had er van 20 euro gekocht voor 6 cm (fissuratus) en zag ze later voor 8 euro ofzo, gvd, geld op.

thx
maandag 25 september 2006 - 18:05
Wiebe

Wiebe

Gewoon een beetje geduld (hebben we toch allemaal als liefhebbers van deze planten) en wachten tot de ELK van volgend jaar misschien?? Of een reisje naar Tsjechië waar de aanbieders van de goedkope Ario's vandaan kwamen?

Wiebe
maandag 25 september 2006 - 19:18
Pieter

Pieter

Of wachten tot er een collectie te koop komt. Er zijn bitter weinig kwekerijen die Ariocarpussen van groot formaat te koop aanbieden en als je ze vindt betaal je er wel goed voor ook.
maandag 25 september 2006 - 19:48
Ben

Ben

zonder commentaar te willen geven of pretentieus uit de hoek te willen komen, wolvenkind, lijkt het me vreemd dat je zo gefocust bent op oudere lophophorae en ariocarpi. het is natuurlijk mooi meegenomen als je er zo een of een paar op de kop kunt tikken, maar je kan ze evt zelf zaaien of klein kopen - na jaren verzamel- en kweekplezier zul je een mooie collectie hebben, waar je, naar mijn bescheiden mening, meer deugd en plezier aan zal hebben dan aan enkel 'volwassen' verworven planten. maar, zoals al gezegd, het blijft leuk om eens een oude rakker op de kop te kunnen tikken (nee, dirk, niet op uwe kop ), kijk naar de mooie noto-aanwinst van alain deze zomer, en de ariocarpi-aanwinsten van dirk.

zonder verdere bijbedoelingen hoor, gewoon mijn mening.
maandag 25 september 2006 - 20:09
wolvenkind

Wolvenkind

Ik heb jammer genoeg een beetje te weinig geduld :'(.

Ik heb wel zaailingen hoor. Mijn verzameling bestaat uit verschillende soorten cactussen, waarvan een zesde lophophora. Daar heb ik er wel genoeg van, zou graag nog wat ariocarpussen bij hebben . Verder heb ik een halve jungle in huis en een kruidentuin. Arme mama, er is momenteel een klimplant door mijn woonkamer aan het lopen

Je hebt verder wel gelijk hoor dat je geduld moet hebben.
maandag 25 september 2006 - 20:16
cactelders

Cactelders

Zo slagen doe je maar eens hoor, en dan nog dank zij forumkameraden, had den Luc ietsiebietse anders in elkaar gezeten en er 100 of 150 € bijgelapt ik was nog een tevreden man geweest. Zo weten we meteen hoe den Luc samenhangt hé, en hij mag er fier over zijn.
maandag 25 september 2006 - 20:17
Lucl

Lucl

Inderdaad Dirk , ik zit nu eenmaal zo in elkaar. Als ik iemand plezier kan doen doe ik dat gewoon.
Toch bedankt voor het compliment doet altijd plezier.
dinsdag 26 september 2006 - 06:38
cactusplaza

Cactusplaza

grote exemplaren van ariocarpus en Lophophora zijn altijd moeilijk te vinden.
Nu klein kopen of zaaien en geduld hebben is de beste optie
zondag 26 november 2006 - 12:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).