menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ferobergia potsii

Ga naar meest recente reactie

Ferdinand

Ferdinand

Ferobergia potsii in volle bloei.
[afbeelding verwijderd niet-https]

C&S Algemeen

dinsdag 28 juli 2009 - 11:44
dolf

Dolf

SCHUUNE

Werner
dinsdag 28 juli 2009 - 12:01
AndreV

AndreV

HUUL SCHUUNE
dinsdag 28 juli 2009 - 13:01
maurice2

Maurice2

mooie plant,zelf gekruist
dinsdag 28 juli 2009 - 17:30
Ferdinand

Ferdinand

Neen Maurice, deze heb ik gekocht bij Cactusflower, enkele jaren terug.
dinsdag 28 juli 2009 - 17:52
jumperke

Jumperke

Heel mooi Fernand!

jerko
dinsdag 28 juli 2009 - 22:29
AlainFSD

AlainFSD

Tja, 'k zal weer even dwarsligger of stoorzender van dienst spelen zeker (zal wel iets met de job te maken hebben) maar de naam van deze planten moet uiteraard voorafgegaan worden door een X, snap niet dat hier niet eerder werd op gereageerd. Het gaat hier immers om een duidelijke kunstmatige kruising tussen Ferocactus en Leuchtenbergia.
We hebben het hier dus over X Ferobergia en voor de echt geïnteresseerden, er staat een ronduit fantastisch artikel over deze planten in de meest recente Cactus & C° van deze week !
Schitterende commentaar van zijne heiligheid Gordon Rowley : uit schrik voor al te veel herrie durft men niet te erkennen dat het geslacht Ferocactus dient opgedoekt, gezien alle soorten viriele nakomelingen voortbrengen wanneer ze gekruist worden met Leuchtenbergia( F1 hybriden) . Spreek dus niet meer over Ferocactus wislizeni maar over Leuchtenbergia wislizenii , dit zal nogal een schok geven wanneer de taconomici Rowley's gelijk laten insijpelen

kwestie van nog eens een stok in het hoenderhok te gooien amigos

Alain fsd
donderdag 30 juli 2009 - 02:01
succulentimon

Succulentimon

nja...

ik zou dat natuurlijk eerst eens moeten lezen, is dat toevallig niet elektronisch alain? anders kzou zegegn, mail eens door

maar ik wou gewoon de bedenking maken dat "het produceren van viriele nakomelingen" slechts 1 eigenschap is en toch in elk geval niet het enige criterium mag zijn op basis waarvan planten in een zelfde hok kunnen?/mogen?/moeten? worden gestoken
donderdag 30 juli 2009 - 08:47
AlainFSD

AlainFSD

Hoi Simon, net thuis van het werk, zelfde dienst als gisteren, dus zelfde antwoordtijd, terwijl alle andere dagdieren al lang te slapen liggen.
Ik kan inmiddels dank zij het verjaardagscadeau van mijn madam jullie berichten ook op het werk volgen alleen zijn mijn vingers veel te dik op via die Ipod te reageren vanuit de Ardennen of duitstalig België terwijl ik schokkend de volgende tunnel inrij of weer eens een wissel inga.
Enfin, om een lang verhaal kort te maken : ik kan uiteraard niet ingaan om betreffend artikel op dit forum te plaatsen (copyright nietwaar), maar elkeen met maar een beetje interesse in de opbouw van de X Ferobergia dynamiek zou dit artikel als verplicht leesvoer dienen voorgeschoteld. Ik probeer dit artikel zo snel mogelijk in te scannen en stuur het aan u via een pm, ok ?

de nachtduivel uit de zee,

Alain
vrijdag 31 juli 2009 - 02:16
succulentimon

Succulentimon

ok! ben in blijdeverwachting...
vrijdag 31 juli 2009 - 08:40
jumperke

Jumperke

Alain,

Zou het mogelijk zijn om die e-mail ook naar mij te sturen?

Alvast bedankt!

jerko
vrijdag 31 juli 2009 - 11:12
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).