Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Nee deze van de tombola,vroeger was het toch wel anders,speciale planten tref je er niet meer aan,en enkel lotjes kopen om te steunen is niets voor mij,wij zijn allen toch wel een beetje gokker niet?
Van het laaste anderhalf jaar kan ik niet meer meespreken, maar toen ik lid was zaten er in de tombola toch meestal 1 of 2 interessante of hele oude planten tussen, maar de rest was idd iets minder interessant.
Ik veronderstel dat de club ook af een toe een donatie van iets interessants kan op prijs stellen om dit in de tombola te steken.
Da bedoel ik juist,enkele specialekes en dan is elk(?) kontent...De hoofdprijs was een mooie Ario,die iedereen wel wilde,ook ik,er werden lotjes verkocht voor zot,en wees gerust het was niet voor die Echinopsis"met alle respect" die gisteravond aant bloeien was!!!
Awel als er een mooie Ariocarpus als hoofdprijs was ist toch ook al goed? Een goeie Echinopsis kan ook soms van pas komen als onderstam als je er op die moment juist een nodig hebt Maar ja je hebt ook wel gelijk dat er 'iets meer' mag inzitten
Baudewijn, heb je er al eens aan gedacht dat je 3€ (tombolageld) eigenlijk dient om de kosten van de voordrachtgever te betalen (deze bedragen al gauw 75€).
Drie euro voor ruim twee uur cinema lijkt me toch meer dan spotgoedkoop, "enig idee wat een Decascoopticket vandaag kost ?" Er nog een plantje mee verdienen moet je volgens mij zien als een mooi meegenomen surplus.
Over tombola valt niet te discussieren. Meestal is er voor elk wat wils. Als er toevallig gisteren jouw goesting niet bij was, een volgende keer beter!!
Zonder tombolaverkoop blijft een club niet leven. En de dure voordrachtgevers komen dikwijls van ver. De verre verplaatsing maken ze niet kosteloos.
Begrijp me niet slecht ivm da steunen!ik koop iedere maand voor minimum 6 euro lotjes,het spel rond die tombola daar hou ik van,maar een klein mooi plantje winnen is de kers op de taart!En wat ik hier boven zei meen ik nog altijd,maar het is zekers niet mijn bedoeling om mensen die hun best doen voor een goeie zaak te kwetsen!
Ok beste mensen,ik wist nie dat de zaak zo gevoelig lag,ik zal zwijgen,en hopelijk zal ik op de volgende tombolatrekking niet scheef bekeken worden...Tot dan...
Alle respect voor de mensen die zich inzetten voor een vereniging en of club.
Maar weet, sponsoring en of giften zijn de dag van vandaag zeer zelden.
Dus beste Crazycactus je kan maar varen met het materiaal dat ter beschikking staat, moesten wij als liefhebbers, bij een tombola, elk een serieus plantje afstaan ,waarschijnlijk iets moois , dan zou dit prachtig zijn.
Maar iedere vereniging kan dit niet.
Dus voor de toekomst, waarom zelf eens geen uitzondelijke plant geven voor de tombola.
Mvg,
Nicolas
Ik heb héél veel respect voor mensen die hun kostbare tijd opofferen voor de club, en dat gedoe hier die ik trouwens zelf in gang stak door iets stoms in het forum te plaatsen gaan we nu afsluiten,het is genoeg geweest.En volgende maal steek ik een mooi plantje in de tombola om alles een beetje goed te maken!