menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

ID gevraagd

Ga naar meest recente reactie

Harry54

Harry54

ben al lang op zoek naar een naam voor deze plant. Wie weet hem? Harry
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 10 oktober 2006 - 07:12
Harry54

Harry54

Geen cotyledonliefhebbers op dit forum? Harry
donderdag 12 oktober 2006 - 19:04
cactelders

Cactelders

Ik heb er een paar ,maar deze is me totaal vreemd, heb er zelfs al naar gezocht op het net maar met hetzelfde resultaat als U waarschijnlijk.
donderdag 12 oktober 2006 - 20:44
ines

Ines

Ik ken deze ook niet en ze gelijkt nochtans op de mijne maar die heeft een heel andere bloei
op dit moment (de mijne heeft zo geen mooie bloei...)
donderdag 12 oktober 2006 - 22:29
pdc

Pdc

Cotyledon orbiculata var dinteri

donderdag 12 oktober 2006 - 23:48
Harry54

Harry54

Dat komt heel dichtbij. Dank u Paul.
vrijdag 13 oktober 2006 - 04:51
ines

Ines

Ik zoek nog altijd naar de naam van de mijne maar heb nog geen foto...
Als ik de plant omschrijf als: dikkere blaadjes en wit behaard dan deze die bovenaan staat,het uitzicht
van een miniboopje en bloei die hogerop staat met licht oranje en licht geel hartje, zou iemand
de naam weten?
De uiteinden van de blaadjes hebben wat donkerder vlekken of misschien is dit van het weer te
trotseren...er staan 2 spruiten onderaan.
Of moet ik een foto proberen?
Bedankt,ines
zondag 15 oktober 2006 - 23:51
Harry54

Harry54

Graag een foto Ines.
De mijne van hierboven is ook van een naam voorzien. Via een Amerikaans forum gaf uiteindelijk Cok Grootscholten de doorslag: Cotyledon orbiculata var orbiculata. De C. dinteri kwam dichtbij, maar was het toch niet helemaal. Bedankt iedereen voor het zoeken. Harry
maandag 16 oktober 2006 - 06:20
cactelders

Cactelders

Inez ,Uw uitleg doet mij denken aan een Kalanchoe tomentosa maar zonder foto is dat een beetje ernaar kloppen hoor!!!!!
maandag 16 oktober 2006 - 08:15
pdc

Pdc

Dirk, Inez,

Er bestaat ook zoiets als een Cotyledon tomentosa; heeft zeer vlezige groene viltig behaarde bladeren met bruine vlekjes tussen de punten op het einde van die bladeren; maar inderdaad, zonder foto is het zeer moeilijk; zelfs met foto.

Harry,
Je kan mij pretentieus vinden, om niet akkoord te gaan met Cok Grootscholten, maar dat moet dan maar. Orbiculata betekent nog steeds cirkelrond, en slaat hier op de vorm van de bladeren; de plant wordt niet voor niets varks-oor genoemd, dus kan het nooit orbiculata var orbiculata zijn, maar een andere var. Kijk eens op null" target="_blank">null http://davarree2.free.fr/Fiches/Fiche.php?id_espece=186 null" target="_blank">null .

maandag 16 oktober 2006 - 10:40
ines

Ines

Alvast bedankt, de foto zal voor morgen zijn, als ik het toestel nodig heb, is het er natuurlijk niet...
maandag 16 oktober 2006 - 21:55
Harry54

Harry54

Nee hoor Paul, ik ben allang blij dat je meezoekt. Ik ben al meer dan een jaar op zoek naar de juiste naam voor deze plant. Vanovond of morgen zet ik de overwegingen van Cok Grootscholten nog even bij. Ik pik nu wat werktijd in voor dit antwoord. groet Harry
dinsdag 17 oktober 2006 - 16:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).