menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft er Adenia planten in zijn verzameling

Ga naar meest recente reactie

chipje

Chipje

Hallo,

Ik ben benieuwd of er (veel) mensen zijn die een of meerdere adenia soorten in hun verzameling hebben. Graag wil ik weten welke soort, liefst met een foto.
Ook leuk om te weten is hoe oud die ongeveer is, en hoe u eraan bent gekomen.
Alle verdere info omtrent deze planten famillie is hier ook welkom.

Zelf vind ik ze prachtig, vooral de soorten met een mooie en vooral grote caudex.
Mijn eigen verzameling komt langzaam op gang. (naast veel lithops en wat pachypodium soorten, en nog wat andere caudex achtigen)
Ik zal later wel even een foto plaatsen.

Groeten
Peter
zaterdag 24 maart 2007 - 15:01
chipje

Tekst aangepast

Chipje

Zo te zien een adenium, ja. Mooi plantje!
Heb ik pas ook een paar van gezaaid, nu nog zien of er iets op komt.
Is overigens geen familie van adenia. (adenia en adenium zijn 2 verschillende famillies)
zaterdag 24 maart 2007 - 15:20
chipje

Chipje

Hier een fototje van mijn plantjes.

[afbeelding verwijderd niet-https]

In het midden een adenia glauca van ca. 2 jaar oud. Links ervan 3 potjes met plantjes van ca. 1 jaar oud, en helemaal rechts staat ook nog een potje met 3 plantjes van een paar dagen oud.
Daar achter staan nog een paar potjes met dioscorea typen en pachypodium saundersii.
dinsdag 27 maart 2007 - 17:25
maurice2

Maurice2

hallo

[afbeelding verwijderd niet-https]

hier een foto van adenia perrieri, begint met nieuw blad te maken op het moment.
Heb maar een plant van deze soort, heb die ooit gekocht op de ruilbeurs van cactusclub peyote
in steenokkerzeel. heb ze al een viertal jaar.

Maurice2
dinsdag 27 maart 2007 - 18:27
chipje

Tekst aangepast

Chipje

Prachtig plantje
Ik heb pas ook ergens in duitsland een besteld. Heel klein plantje van ca. 1 jaar oud. Ben benieuwd waneer die aankomt.

Mocht je die van jou een keer willen snoeien, heb ik wel belang bij de afgesneden stengels.
Het moet mogelijk zijn om die te stekken. Adenia stekken vormen dan wel geen caudex, maar ze dragen wel bloemen en kunnen dan wel voor een nageslacht zorgen.
dinsdag 27 maart 2007 - 18:51
Pieter

Pieter

Hoi Peter,

Als ik me niet vergis biedt Petr Pavelka enkele Adenia aan. http://www.palkowitschia.cz .
Het is een hele vriendelijke man (Dirk en ik hebben er gisteren de hele dag mee op stap geweest) en als je er ooit zou bestellen, doe hem dan de groeten
woensdag 28 maart 2007 - 15:02
chipje

Chipje

Bedankt voor de link. Die site kende ik al. Hij heeft een paar grote (import) planten te koop.
Wel met prijzen die mijn hobby-beurs pijn doen, maar volgens mij toch wel gangbare prijzen voor dergelijke planten. Iedergeval bedankt.

Verder nog nieuws van deze kant.
Ik heb pas ca. 50 zaden van adenia glauca uit zuid-afrika laten komen.
Nu al zon 10 jonge plantjes op. Hoop dat de rest in de komende paar dagen volgt.

Mijn bestelling vanuit duitsland is ook onderweg. Fototje volgt als mijn plantjes binnen zijn.
woensdag 28 maart 2007 - 21:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).