Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben benieuwd of er (veel) mensen zijn die een of meerdere adenia soorten in hun verzameling hebben. Graag wil ik weten welke soort, liefst met een foto.
Ook leuk om te weten is hoe oud die ongeveer is, en hoe u eraan bent gekomen.
Alle verdere info omtrent deze planten famillie is hier ook welkom.
Zelf vind ik ze prachtig, vooral de soorten met een mooie en vooral grote caudex.
Mijn eigen verzameling komt langzaam op gang. (naast veel lithops en wat pachypodium soorten, en nog wat andere caudex achtigen)
Ik zal later wel even een foto plaatsen.
Zo te zien een adenium, ja. Mooi plantje!
Heb ik pas ook een paar van gezaaid, nu nog zien of er iets op komt.
Is overigens geen familie van adenia. (adenia en adenium zijn 2 verschillende famillies)
In het midden een adenia glauca van ca. 2 jaar oud. Links ervan 3 potjes met plantjes van ca. 1 jaar oud, en helemaal rechts staat ook nog een potje met 3 plantjes van een paar dagen oud.
Daar achter staan nog een paar potjes met dioscorea typen en pachypodium saundersii.
hier een foto van adenia perrieri, begint met nieuw blad te maken op het moment.
Heb maar een plant van deze soort, heb die ooit gekocht op de ruilbeurs van cactusclub peyote
in steenokkerzeel. heb ze al een viertal jaar.
Prachtig plantje
Ik heb pas ook ergens in duitsland een besteld. Heel klein plantje van ca. 1 jaar oud. Ben benieuwd waneer die aankomt.
Mocht je die van jou een keer willen snoeien, heb ik wel belang bij de afgesneden stengels.
Het moet mogelijk zijn om die te stekken. Adenia stekken vormen dan wel geen caudex, maar ze dragen wel bloemen en kunnen dan wel voor een nageslacht zorgen.
Als ik me niet vergis biedt Petr Pavelka enkele Adenia aan. http://www.palkowitschia.cz .
Het is een hele vriendelijke man (Dirk en ik hebben er gisteren de hele dag mee op stap geweest) en als je er ooit zou bestellen, doe hem dan de groeten
Bedankt voor de link. Die site kende ik al. Hij heeft een paar grote (import) planten te koop.
Wel met prijzen die mijn hobby-beurs pijn doen, maar volgens mij toch wel gangbare prijzen voor dergelijke planten. Iedergeval bedankt.
Verder nog nieuws van deze kant.
Ik heb pas ca. 50 zaden van adenia glauca uit zuid-afrika laten komen.
Nu al zon 10 jonge plantjes op. Hoop dat de rest in de komende paar dagen volgt.
Mijn bestelling vanuit duitsland is ook onderweg. Fototje volgt als mijn plantjes binnen zijn.