menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aloe humilis

Ga naar meest recente reactie

max78

Tekst aangepast

Max78

Heb hier een A. humilis staan die bruine plekken aan het uiteinde heeft:
[afbeelding verwijderd niet-https]

Wie weet hoe dit komt?

Groetjes max78
donderdag 19 april 2007 - 00:07
Paronoto

Paronoto

Hoi Ma
donderdag 19 april 2007 - 03:41
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Hoi Max,

Vragen: Hoe oud is die plant? Werd ze pas verpot en zo ja in welk grondmengsel? Staat ze in de volle zon?

Bij alle Aloë's gaan de oudere bladeren bruin verkleuren en uitdrogen, heel gewoon verschijnsel. Bladeren waarvan de toppen "gekwetst" raken drogen ook uit (bruin verkleuren >>gelieidelijk uitdrogen), te felle zon bvb, pas verpot in misschien niet goed aangepast grondmengsel..kortom groeistoornissen. Gieten met te koud water, bedorven regenwater of vervuild/verontreinigd regenwater.
Bvb heb ik heel veel moeite met enkele A. aristata's die maar niet "vooruit willen", vanalles al geprobeerd en nu staan ze in een mengsel van 1/4 bladaarde + grof zand doormengd met "kattebakkorrels" van de Spar!
Wie niet waagt enz. Allé, laat u horen

Groeten
De P.
donderdag 19 april 2007 - 03:41
Harry54

Harry54

Ik zou denken, dat hij dorst heeft. groet Harry
donderdag 19 april 2007 - 04:00
max78

Max78

Hoe dikwijls moet je die dan gieten, Harry??

Groetjes max
donderdag 19 april 2007 - 04:46
Paronoto

Paronoto

Hoe dikwijls moet je die dan gieten, Harry??

Groetjes max

In principe wordt er alleen gegoten wanneer de potkluit bijna helemaal droog geworden is en als ge "giet" volledig onderdompelen in een emmer proper regenwater, wachten tot alle luchtbellen eruit zijn, laten uitlekken en voilà, tot de volgende giet/dompelbeurt en dat kan al eens uitlopen tot 14 dagen 3 weken...Geen nood, een aloë kan gerust een paar maanden zonder water...

De P.

donderdag 19 april 2007 - 05:28
cactelders

Cactelders

Ik heb een paar Aloe's ( o a buhrii ) die ik gewoon niet zonder opgedroogde bladtop kan houden eens het blad een 10 tal cm groot is begint de top te verdrogen , waarna het drogen stopt hoor maar toch een 5 a 10 cm droge top telkens!! Iemand ervaring mee of remedies of is het ons klimaat ?
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 19 april 2007 - 05:39
stekeltje

Stekeltje

ik heb dat meestal aan agave attenuata, en denk dat ik die te weinig water geef
donderdag 19 april 2007 - 06:06
max78

Max78

Ik weet niet hoe oud die plant is, ik heb hem pas gekocht in een tuincentrum. Heb hem pas (+/-14dagen) verpot in grondmengsel van kant en klare cactusgrond met een klein deel wit zand. Ik had hem op mijn vensterbank aan de zuidkant staan, nu staat hij op een minder zonnige plaats.

groetjes max
vrijdag 20 april 2007 - 00:20
Paronoto

Paronoto

Zie ook mijn antwoord hierboven aan Max dat zal al veel helpen....Vraag : heb je enig idee hoe die planten er uit zien in hun EIGEN BIOTOOP ?????? Mooi groen? Niks geen enkel spoor van verdroging????
Misschien moeten we ze "in de watten leggen" ????
Tussen mijn dertigtal soorten Aloë's loopt het niet altijd zoals IK dat zou willen, nespa.

Niet treuren, de zon schijnt nog alhoewel het al eens 1 nacht zou mogen regenen...mijn regenwater is bijna op.... en voor de patatten zou het ook goed zijn...nespa.

Groeten van

De P.
vrijdag 20 april 2007 - 00:21
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).