menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactussen zaaien

Ga naar meest recente reactie

max78

Tekst aangepast

Max78

Ik ga wss wat astrophytums zaaien, zijn dit gemakkelijke planten om te zaaien of kan ik beter met iets ander beginnen? Voor de rest wat mammillarias en lobivia. Ik heb er nog geen ervaring mee dus ik vertrouw op jullie, hé
dinsdag 24 april 2007 - 05:51
Angus

Angus

als je de 'gewone' Astrophytumsoorten gaat zaaien zou dat geen probl mogen vormen (deze zijn degenen die bij mij het best allerlei "slechte invloeden" -waaronder onze kat ...)hebben doorstaan)
woensdag 25 april 2007 - 04:37
Pieter

Pieter

En die Astrophytum kweekvormen zijn niet veel moeilijker dan de gewone soorten hoor, tenzij je zaad van albino's gaat zaaien natuurlijk. De meeste Mammillaria geven ook niet veel problemen. Lobivia heb ik 0.0 ervaring mee.
woensdag 25 april 2007 - 04:45
max78

Max78

Kan ik die nu nog zaaien of beter wachten tot volgend jaar? En weet er iemand de levertijd van Piltz?
woensdag 25 april 2007 - 05:07
Alain1

Alain1

Je kan het ganse jaar zaaien (met verwarmingselementen) maar NU is het de beste tijd zonder.
Gewoon een gespanen atmosfeer cree¨ren door de zaadjes in een potjes (zakjes) te doen, alles goed afsluiten met dorzichtig deksel (of zakje goed dicht maken) en warm houden. Zeker opletten dat de zaailingen NOOIT in direct zonlicht komen!!! Want dan is het direct gedaan met de leute. Heb het dit jaar al eens meegemaakt ... eventjes niet oplettend.
woensdag 25 april 2007 - 06:22
Lucia

Lucia

Het is toch ergens goed om te horen dat ook bij ervaren mensen wel eens iets mis gaat. Dan voelen wij leken ons niet helemaal van die stuntelaars.
woensdag 25 april 2007 - 15:47
Alain1

Alain1

Lucia :

Soms ligt het in kleine dingen maar die toch zo belagrijk zijn ... Wie niets doet, doet niets mis

Groeten Alain
woensdag 25 april 2007 - 20:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).