Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
1. Grondmengsel : zéér poreus, zeker de helft steentjes aan uw normale cactusgrond mengeling toevoegen.
2. Gieten : alleen als de grond volledig droog is. Niet tijdens regenachtig / vochtig / koud weer gieten, liever wachten tot het warmer wordt. Niet te vroeg beginnen met gieten, eerst een klein beetje water onder op het schoteltje laten opzuigen, daarna steeds de hoeveelheid opdrijven. Wel te verstaan grond moet droog zijn tussen de gietbeurten.
3. Licht en warmte : eens aangepast houden Astrophytums (uitzonderingen asterias ..) van volle zon, zeker in onze contreien, en van veel, heel veel warmte.
4. Astrophytums raken na de rustperiode gemakkelijker van de wortel in een droog substraat, daarom de voorzichtige 'in gang zetting'.
5. Absoluut droog overwinteren.
Das 't geen ik er van weet, er zullen hier nog andere leden zijn die u meer en nuttiger info kunnen bezorgen, maar allée ge kunt al voort hé.
Ik heb ook eens gelezen in een boekske dat Astrophytums graag een minder zure grond hebben dan de andere cactussen en dat je deze best begiet met leidingwater (kalk!).
Dat doe ik ook bij mijn Astro's. (het lijkt misschien dwaas of het gedacht alleen al, maar ik doe het ).
hier staan die spellen in hetzelfde substraat als de andere "doorsnee cactussen" en ze doen het zeer goed
Ik denk echter niet dat ze plots gaan rotten omdat je ze ontkalkt water geeft hoor