Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
Er zijn zover ik weet nog 2 varieteiten van de H.limifolia namelijk gigantea en ubombensis.
Welke deze mooie varieteit dit is weet ik zo niet.
Je mag me wel een stekje toesturen en je krijgt van mij een stek van de mooie zilvergrijze Gasteria glomerata van de kougadam Zuid-Afrika.
Ik heb deze witte vorm afgelopen jaar bij Cok aangeschaft. Is inderdaad een erg mooie vorm van H limifolia (ik dacht dat deze vorm 'striata' wordt genoemd). Schijnt veel minder snel dan de gewone 'limifolia' uitlopers te vormen (maar nog geen ervaringen om dat te bevestigen/ontkennen).
Ik heb ook niet gezegd dat de plant op de site van Cok stond afgebeeld alleen dat ik deze bij Cok heb gekocht. Zoek via Google maar eens op Haworthia limifolia striata en je krijgt naast veel foutieve plaatjes ook enkele afbeeldingen van deze vorm b.v. op deze site: http://www.flickr.com/photos/cetinyalcin/
Ik heb deze plant ook vorig jaar gekocht bij Edenplants in Duitsland onder dezelfde naam ' limifolia striata ' . Was wel erg prijzig . Ondertussen is hij wel van de wortel gegaan en tracht ik hem terug te bewortelen .
Hier is de link naar de foto`s op de site.
Een kweker hier heeft striata laten vermeerderen bij Robert Wellens in massa, maar verkopen heeft hij aan mij gedaan. Daar is hij mee gestopt omdat het te hard ging.
Ingo heeft er 100 en Specks ook 100 van mij gekocht voor 4 € en ik dacht voor 12 € weer verkocht.
Maar omdat Peter er Kwekersrecht op aangevraagd heeft en nog steeds niet heeft verkoopt hij er niet meer.
De plant is een stek van Edwin Aslander uit Zuid Afrika, en orgineel afkomstig van Lavranos.
Maar omdat het een natuur vorm is, is kwekersrecht eigenlijk niet te krijgen. misschien op tissue culture vermeerderen ??
en van de wortel af !! niet te veel keer water geven..
Cok.