menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dioscorea-zaden

Ga naar meest recente reactie

cactelders

Cactelders

Exact één maand hebben die zaden erover gedaan om hun neus aan het venster te komen steken , op een 30-tal zaden zijn er nu 3 gekiemd ! Ik had eigenlijk de moed al opgegeven omdat ik gelezen had dat het vlotte kiemers waren ! Vlot en snel is twee hé , niet op gedacht natuurlijk ! Heeft er hier op het forum iemand ervaring met deze caudexplanten ?
vrijdag 18 april 2008 - 10:13
Tomby

Tomby

ik had een opkomst van 6 op 10, aantal maanden later waren er nog 2 uitgekomen (had die wel terug laten uitdrogen en opnieuw behandeld) Ik had gewoon water van 80°C over de potten met zaden gegoten, 2 maal, met een uur tussen de 2 keren, ik had namelijk gelezen dat dit de kiemkracht zou opwekken, ik heb met deze methode dus zeker geen klachten, ik spreek de over dioscorea elephantipes. Voor de rest weet ik zelf ook niet hoe je ze verder laat groeien, vind hier zelf heel weinig duidelijke info voor, vraag me nog altijd af hoeveel water zo'n zaailing jaarrond nodig heeft.

groeten Tom
vrijdag 18 april 2008 - 16:59
Alain1

Alain1

Dirk, 3 op 7 zaden gekiemd ... kwamen van Ledeberg
maandag 28 april 2008 - 21:55
ChrisB

ChrisB

Kheb een 10 tal soorten (gezaaid) staan nu, en buiten D.villosa komen die allemaal goed uit. Heb vorig jaar alles overgeplant in bakken en nu nog steeds komen er overal in de serre Dioscorea blaadjes tevoorschijn Dus gewoon laten staan, ze komen wel uit
vrijdag 9 mei 2008 - 11:58
cactelders

Cactelders

Bedankt hoor!
vrijdag 9 mei 2008 - 21:05
Botanist

Botanist

Voor zover ik mij herinner heb ik een 20 jaar geleden ook 3 soorten gezaaid met slechte uitslag. De zaaibak heb ik dan in de winter buiten laten staan, en in het voorjaar zijn nog een aantal zaden gaan kiemen.
woensdag 2 juli 2008 - 23:39
dregei

Dregei

voor de kenners..

ik heb een Dioscorea elephantipes van meer dan 9 jaar oud.

deze gaf voor het eerst dit jaar 100den bloemen.anders waren het maar enkele.

allen stierven af..wactend op zaadjes..

moet deze plant bevrucht worden?

Zo ja, wie heeft er eentje op overschot?

btw hoe zie je eventueel geslacht?

alvast bedankt

groeten Mario
woensdag 12 november 2008 - 22:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon