Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Goede morgen .ik heb een vingerhoedskruid gekocht zi in grote pot en is nog niet uitgebloeit.Staat op mijn balkon op het zuiden .Waneer kan ik hem het beste in mijn tuin zetten .en hoe hoog worden ze .vriendelijke groetjes Analisa
Een vingerhoedskruid kan wel 2 meter hoog worden. Je kunt hem nu gewoon in de tuin zetten. Na de bloei terugsnoeien , dan heb je kans dat hij volgend jaar weer bloeit. Vingerhoedskruid is geen vaste plant maar met geluk kan je hem toch wel 2 á 3 jaar in bloei hebben.
ik zou hem nu planten maar de bloem aan laten voor de zaaddoosjes, de vingerhoedskruid of digitalis zaait zich zelf uit, en dan heb je volgend jaar meer van die plantjes.
het 1ste jr vormen ze een rozet, dat gemakkelijk te herkennen is, en het 2de jaar vormen ze de bloemen, (het is een 2jarige)