menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozen vervangen

Ga naar meest recente reactie

Kruidentuin

Kruidentuin

Hallo iedereen,

Ik heb in mijn tuin een grote hoeveelheid witte kleine rozen staan met zeer grote doornen.
Deze zou ik willen vervangen door struiken of planten die weinig onderhoud vragen en die in de winter eventueel ook nog groenblijvend zijn? Iemand enige suggesties?

Groetjes,

Katie
donderdag 23 augustus 2007 - 12:20
minouke

Minouke

hier staan er die in de winter mooi blijven

http://www.crocus.co.uk/findplant2/finderwintershrubs/
donderdag 23 augustus 2007 - 12:26
Esem

Esem

Vaste planten die groenblijvend zijn ga je niet vinden.
Struiken daar kan je wel verschillende mooie en ook bloeiende soorten van vinden
Zoals Aucuba ,Skimmia,buxus(moet wel gesnoeit om mooi te zijn)sommige winterharde hebe soorten
met zeer mooie bloeiwijze,Photinia fraseri´Red Robin,Mahonia aquifolium. Ápollo,bodembedekkende Pachysandra terminalis(mooi voor bloemschikken),en vele soorten dwergkoniferen.
Gr Esem,
donderdag 23 augustus 2007 - 12:39
fastmario

Fastmario

ik zou ook kleine soorten rodendenderons of azaleas aanbevelen
je hebt er dan nog eens mooie bloemen van ook
donderdag 23 augustus 2007 - 19:04
fastmario

Fastmario

en er bestaan rozen zonder doornen ook
donderdag 23 augustus 2007 - 19:05
piet1

Piet1

Groenblijvende struiken of planten, er is veel keuze. Laat je leiden door 'de hoogte' die de struik kan krijgen en door bladvorm en bloem. Een combinatie van Helleborus op de voorgrond, daarachter een skimmia en als laatste bv. een viburnum tinus geeft het hele jaar 'groen' met bloemen in de winter 'helleborus' en daarna de virburnum. En skimmia is de meest dankbare daar geniet je 3650dagen van (bessen, boemen).
donderdag 23 augustus 2007 - 20:11
Kruidentuin

Kruidentuin

Hartelijk dank voor jullie hulp!!!!!!

zaterdag 25 augustus 2007 - 12:23
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).