Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb japans plantje gekocht op een beurs TRICYRTIS 'sinonome'
weet iemand hier iets meer over zoals kan het tegen de vorst en welk voedsel ik deze moet geven
De nederlandse benaming is paddelelie.
Is een vaste plant.
Bij felle kou geef ik hem gewoon een bladerdek als bescherming.
Een fantastische snijbloem.
In het voorjaar geef ik gewoon wat blauwe korrel extra.
Hallo,
Is dat een plantje dat na de bloei zaaddoosjes heeft?
Dan heb ik hem volgens mij ook.
Hij heeft hier nog niet veel gebloeid, ik heb hem pas een paar weken geleden gekocht zonder dat ik wist wat het was, ik vond het weer een hebbedingetje.
Hier een foto van de bloem.
Ik heb nog nooit deze plant beschermd in de winter,en elk jaar weer terug staat deze met tientalle bloemen te bloeien.
En meststoffen geef ik mijn planten niet.
Alleen twee maal per jaar een flinke gift compost,en voor al diegene die met open tuinen zijn langs geweest kunnen het beamen ,alles staat er steeds weer fris en gezond bij.
Compost is niet alleeen een bodem verbeteraar maar ook nog eens voeding voor de planten.
Het zwarte goud van de tuin.
En in maak zelf mijn compost ,van alle groenafval zowel van de tuin als keuken.
Bloeit van augustus tot oktober en wordt 50 à 70cm hoog
Verlangt een humusrijke normaal tot vochtige grond, halfschaduw tot schaduw en zon mits vochtige grond