Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Omwille van mijn zwangerschap en zorg voor de baby heb ik weinig tijd gehad om in de tuin te werken, vandaar dat onze rozemarijnstruik fel gegroeid is en belemmerd nu doorgang op ons tuinpad. We zouden graag de struik halveren maar we zijn bang dat de struik het niet zal overleven omdat Rozemarijn niet graag wordt fel gesnoeid. Is die bewering waar ? Of zou ik het toch aandurven De struik heeft niet meer zijn grote bloei, maar hier en daar bloeit nog een bloemetje. Kan er mij iemand wijze raad geven ?
Reeds een tijdje geleden halveerde ik de dikste stengels die nu al terug kleine scheuten hebben.
In het voorjaar neem ik de andere dikke stengels onder handen en laat dan de nieuwe scheuten staan.
Zo heb ik in x aantal maanden een vernieuwde struik. Op dit tijdstip nu zou ik niet meer snoeien, de kleine uitlopers moeten de winter in. U kan in het voorjaar deze techniek gebruiken en hebt U tegen volgende winter een vernieuwde struik.
Onze kleine meid wordt binnenkort 9 maanden en ze is heel graag buiten in de vrije natuur. Ze babbelt zelfs heel enthousiast tegen de wiegende bomen met hun ritselende bladeren. Ook geniet ze met haar bewonderende grote blauwe ogen van alles wat groeit en bloeit !
Veel geluk gewenst met Uw mooiste bloem met haar blauwe ogen en natuurlijk ook met de kruiden en de andere bloemkes! Straks kan ze mee helpen planten in de tuin.