menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rozemarijn

Ga naar meest recente reactie

Siebke

Siebke

Beste tuinliefhebbers,

Omwille van mijn zwangerschap en zorg voor de baby heb ik weinig tijd gehad om in de tuin te werken, vandaar dat onze rozemarijnstruik fel gegroeid is en belemmerd nu doorgang op ons tuinpad. We zouden graag de struik halveren maar we zijn bang dat de struik het niet zal overleven omdat Rozemarijn niet graag wordt fel gesnoeid. Is die bewering waar ? Of zou ik het toch aandurven De struik heeft niet meer zijn grote bloei, maar hier en daar bloeit nog een bloemetje. Kan er mij iemand wijze raad geven ?

Groetjes,
Siebke
zaterdag 20 oktober 2007 - 22:00
ines

Ines

Reeds een tijdje geleden halveerde ik de dikste stengels die nu al terug kleine scheuten hebben.
In het voorjaar neem ik de andere dikke stengels onder handen en laat dan de nieuwe scheuten staan.
Zo heb ik in x aantal maanden een vernieuwde struik. Op dit tijdstip nu zou ik niet meer snoeien, de kleine uitlopers moeten de winter in. U kan in het voorjaar deze techniek gebruiken en hebt U tegen volgende winter een vernieuwde struik.
zondag 21 oktober 2007 - 13:26
Siebke

Siebke

Dank je wel Ines !
Wanneer bedoel je dan precies ? In het voorjaar na de vriesperiode;
in april of mag het iets vroeger ?

Groetjes !
dinsdag 23 oktober 2007 - 22:19
ines

Ines

Siebke de eerste dikke stengels heb ik afgeknipt ik denk eind augustus, de tweede reeks na 15 mei.
Piep aan de kleine meid!
woensdag 24 oktober 2007 - 00:19
Siebke

Siebke

Ok, dikke merci. Jouw tips staan genoteerd !

Onze kleine meid wordt binnenkort 9 maanden en ze is heel graag buiten in de vrije natuur. Ze babbelt zelfs heel enthousiast tegen de wiegende bomen met hun ritselende bladeren. Ook geniet ze met haar bewonderende grote blauwe ogen van alles wat groeit en bloeit !
woensdag 24 oktober 2007 - 21:12
ines

Ines

Veel geluk gewenst met Uw mooiste bloem met haar blauwe ogen en natuurlijk ook met de kruiden en de andere bloemkes! Straks kan ze mee helpen planten in de tuin.
woensdag 24 oktober 2007 - 23:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).