menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veratrum nigrum

Ga naar meest recente reactie

olikke

Olikke

Ik heb deze zomer een Veratrum Nigrum in bloei gehad: prachtig.
Nu heb ik het zaad verzameld en mijn vraag is de volgende: heeft er iemand ervaring met het zaaien van deze plant, hoe ga ik tewerk
In de hoop op gunstig advies mijn beste groeten.

Robert
vrijdag 7 december 2007 - 18:33
ines

Ines

Als het een Verbascum soort is kan U die al vanaf feruari in de serre zaaien in zaai en stekgrond.
vrijdag 7 december 2007 - 21:00
ingec

Ingec

veratum heeft wel een gebruiksaanwijzing. en je hebt een beetje geduld nodig.
veratum is en vorstkiemer dus nu zaaien en niet in de serre.
zaaibak, zaai en stekgrond gebruiken , zaaien en eventueel afdekken met fijne kiezel je kan er wel een glasplaat opleggen ter bescherming tegen vogels sakken enz.
dus nu zaaien, na enige keren vriezen gaan ze kiemen, maar het kan ook een jaar duren.
de jonge plantjes komen op in het vroege voorjaar op als sprieten op een bolletje en verdwijnen weer na een paar maanden terug onder de grond nu kan je ze in je zaaibak laten of in potten overplanten maar ik laat ze nog een jaartje zitten het volgend jaar hetzelfde , ze komen op ,zijn een klein beetje groter en verdwijnen weer.
ik denk dat ze het derde jaar wel boven de grond blijven en het zevende jaar bloeien ze.
het klinkt misschien ingewikkeld maar het enige wat je moet weten is dat ze niet dood zijn maar ondergronds voortleven. en de slakken zijn er gek op.
je mag me altijd een paar zaadjes opsturen.
null
zaterdag 8 december 2007 - 15:24
ines

Ines

Duidelijk geen Verbascum soort dus...sorry dat ik U op een dwaalspoor bracht...
zaterdag 8 december 2007 - 17:33
olikke

Olikke

Aan Ingec

Van harte bedankt voor de info over de veratrum.
Laat mij uw adres weten en hoeveel zaadjes je wenst, ik heb er nogal wat en dan stuur ik u dat op.
Mocht ge misschien zaadjes hebben van de alba of een adres waar ge deze plantjes kunt aanschaffen wi ik dit wel weten.
Graag tot een volgende ontmoeting.
Olikke
zaterdag 8 december 2007 - 17:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).