menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke plant is dit

Ga naar meest recente reactie

yvanyvan

Tekst aangepast

Yvanyvan

Dag iedereen,

Ik heb dit (ooit klein) plantje eens gekregen bij een fotograaf, nu is het reeds een behoorlijke plant en ik vraag mij af wat voor iets het eigenlijk is. Het lijkt me niet echt een plant om op de vensterbank te plaatsen, groeit enorm en lijkt een klimplant te zijn.

Groeten en bedankt,
Yvan.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 29 december 2007 - 16:22
ines

Tekst aangepast

Ines

Hoi Yvan mij lijkt het een soort Kalachoe met bladeren als een Daigremontiana maar geen variëgata en ik zal er niet ver naast zitten
Komen er kleine plantjes aan de bladeren?(ps ze ziet er niet goed uit...)
zaterdag 29 december 2007 - 21:33
cetinel

Cetinel

is volgens mij ook een kalanchoé,en geen klimplant maar te iel gegroeid(te warm en donker gestaan??)
welke soort exact weet ik eigenlijk ook niet te vertellen.......
zaterdag 29 december 2007 - 21:43
yvanyvan

Yvanyvan

Het lijkt erop dat het inderdaad een Kalanchoe daigremontiana is, de plant staat aan het venster met zonlicht en dus niet te donker.
Aangezien deze plant weederig groeit en steeds langer wordt vraag ik mij af of ik deze zonder probleem kan inkorten. Of laat ik beter gewoon een nieuw plantje opgroeien, die zijn er immers genoeg.
zaterdag 29 december 2007 - 22:10
ines

Tekst aangepast

Ines

Het snoeien of knippen gaat met gemak op elk tijdstip van het jaar. Ik knip de mijne af zo'n dertig cm boven de grond en als ze vertakt is nogmaals. De kleintjes kweken met praktisch niets leg ze gewoon bovenop de aarde en na 7 dagen zijn er kleine worteltjes om op te potten. Meestal als de planten zo uitgerekt groeien zoeken ze het licht op en aan een venster is niet genoeg (serre is beter dan komt het licht alle kanten en ook bovenaan) het verschil is duidelijk zichtbaar hier tussen planten op de vensterbank en planten vanuit de serre.
zondag 30 december 2007 - 20:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).