menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimroos

Fliejoor

Fliejoor

Hallo!

ik heb hier aan de voordeur een klimroos staan die gezet is door de vorige bewoners. Ik vrees dat er een ziekte aan is. Sommige bladeren zijn heel mooi en andere krimpen precies in elkaar. Zou dit een ziekte kunnen zijn? Doe ik er goed aan van met rosabel te spuiten? Ik heb hier namelijk zo'n spuitbus staan.
Ik ben een beginnend tuinier, dus elke opmerking is meer dan welkom.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Alvast bedankt!
maandag 5 mei 2008 - 22:14
Plantadvies

Plantadvies

Is het mogelijk dat je dit al eerder hebt bespoten? Sommmige middelen veroorzaken zulke bladeren. Ook wantsen kunnen dit probleem veroorzaken. Maar dan is het meestal al te laat. Zij vertrekken snel weer naar andere beplanting. Snoei de aangetaste delen weg en geef af en toe eens een harde waterstraal van de tuinslang. Dit verwijderd ook de luis.
maandag 5 mei 2008 - 22:22
Fliejoor

Fliejoor

Nee, ik heb deze nog niet bespoten. Vorig jaar had ik trouwens net hetzelfde probleem. Op het einde van de zomer hadden veel bladeren trouwens een witte schijn, daarmee dat ik aan een ziekte dacht.
maandag 5 mei 2008 - 22:32
sugar

Sugar

Is het mogelijk dat je dit al eerder hebt bespoten? Sommmige middelen veroorzaken zulke bladeren. Ook wantsen kunnen dit probleem veroorzaken. Maar dan is het meestal al te laat. Zij vertrekken snel weer naar andere beplanting. Snoei de aangetaste delen weg en geef af en toe eens een harde waterstraal van de tuinslang. Dit verwijderd ook de luis.

Zoals Plantadvies zegt, niet met chemische middeltjes beginnen te knoeien, maakt het misschien alleen maar erger.
maandag 5 mei 2008 - 22:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).