Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een tijdje geleden zaadjes van mini zonnebloemen (ong. 30cm) gekocht.
Op de achterkant van de verpakking van de zaadjes staat er dat je de hoofdstengel moet afknippen om meerdere bloemknoppen aan één plantje te krijgen..
Kan iemand me misschien vertellen wanneer je dat dan best doet (moet er al knop in staan of net niet) en waar ik juist moet knippen?
Ge doet dit natuurlijk best als er nog GEEN bloemknop is. De plant steekt eerst haar kracht in het vormen van een bloemknop en dan snij je hem weg. ZONDE.... Als je de plant in volle grond verplant steeds wat dieper planten, hij zal dan minder vlug gaan liggen door de wind.
binnen de week komt het zaad uit, maar de bloem meot je toch iets meer geduld hebben.
Ik heb verschillende zonnebloemen gezaaid, zelfs enkele zeldzame.
Bij het topic mijn tuinplanten vind je mijn topic met JADE dat is een zeldzame soort. Ik heb daar niks aan gesnoeid en toch komen er meer bloemen aan 1 pit.