Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Twee jaar het ik geduldig gewacht tot mijn pioenen zouden bloeien. Vorig jaar heb ik geen bloemen gezien, omdat de plant zich moest aanpassen. Dit jaar volgde ik dag per dag de ontwikkelijng van de knoppen, en yes, PRACHTIGE roze en witte bloemen. Maar, al na een week waren ze uitgebloeit en vielen de bloemen uit mekaar. Is dat normaal of speelt het weer parten? Moet ik daar twee jaar voor wachten, om dan te zien dat de bloemen zooo vlug weer om zeep zijn?
Ja Mamaatje, dat is het jammere van pioenrozen, ze bloeien niet zo lang.
Maar toch vind ik het ieder jaar de moeite waard om erop te wachten. Ze zijn zóóóó mooi vind ik! En ook al de tijd dat ze in de knop zitten vind ik geweldig. Als de knoppen nog fier rechtop staan kun je ze zien groeien, iedere dag een beetje dikker. Dan het moment waarop je voor het eerst kleur ziet doorkomen in de groene knop. Dan het wachten tot ze echt open gaan.
Als het weer meezit heb je natuurlijk langer plezier ervan, maar als je de pech hebt en slecht weer treft, dan is het snel gedaan met de pret!
Opbinden helpt gedeeltelijk zodat ze niet op de grond gaan hangen als ze nat worden.
Bij mij zijn ze afgelopen maandag open gegaan en dinsdagavond heeft het hier onnoemelijk hard ge-onweert en geregent en heel veel pioenen zijn afgebroken. Ik heb ze maar uitgedeeld aan mijn buren en zo, en die waren er reuze blij mee.
Hoi Ann, ik heb 3 planten. Een in de voortuin, één in de zijtuin en één in de achtertuin. Die in de zijtuin spande de kroon dit jaar met ontelbare knoppen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
Deze foto is van vorige week. De datum op de foto klopt dus niet!!
Nu hangt alles er maar treurig bij door alle regen die maar blijft vallen. Gisteren heeft het ook weer heel veel geregent, maar vandaag is het gelukkig droog!
Wat ik merk 215266, is dat een pioen niet ieder jaar evenveel bloemen geeft. Dat is het ene jaar echt minder/meer dan het andere jaar.
Ik heb 3 pioenen staan en die wisselen zich echt af wat betreft de bloei.
@ An,
Kijk zo zien dezelfde pioenen van bovenstaande foto nu uit! [afbeelding verwijderd niet-https]
ja, dat is jammer, ze bloeien altijd maar heel kort. onze pioen is lichtrose van kleur. de struikis ongeveer evengroot als die van jou. ik hoop dat onze struik volgend jaar meer bloemen bevat.