menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pioenen

Ga naar meest recente reactie

Mamaatje

Mamaatje

Twee jaar het ik geduldig gewacht tot mijn pioenen zouden bloeien. Vorig jaar heb ik geen bloemen gezien, omdat de plant zich moest aanpassen. Dit jaar volgde ik dag per dag de ontwikkelijng van de knoppen, en yes, PRACHTIGE roze en witte bloemen. Maar, al na een week waren ze uitgebloeit en vielen de bloemen uit mekaar. Is dat normaal of speelt het weer parten? Moet ik daar twee jaar voor wachten, om dan te zien dat de bloemen zooo vlug weer om zeep zijn?
donderdag 5 juni 2008 - 15:58
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

De bloemen blijven inderdaad niet lang staan...

greetz Damy
donderdag 5 juni 2008 - 16:50
rialle

Rialle

Ja Mamaatje, dat is het jammere van pioenrozen, ze bloeien niet zo lang.

Maar toch vind ik het ieder jaar de moeite waard om erop te wachten. Ze zijn zóóóó mooi vind ik! En ook al de tijd dat ze in de knop zitten vind ik geweldig. Als de knoppen nog fier rechtop staan kun je ze zien groeien, iedere dag een beetje dikker. Dan het moment waarop je voor het eerst kleur ziet doorkomen in de groene knop. Dan het wachten tot ze echt open gaan.
Als het weer meezit heb je natuurlijk langer plezier ervan, maar als je de pech hebt en slecht weer treft, dan is het snel gedaan met de pret!
Opbinden helpt gedeeltelijk zodat ze niet op de grond gaan hangen als ze nat worden.

Bij mij zijn ze afgelopen maandag open gegaan en dinsdagavond heeft het hier onnoemelijk hard ge-onweert en geregent en heel veel pioenen zijn afgebroken. Ik heb ze maar uitgedeeld aan mijn buren en zo, en die waren er reuze blij mee.

Groetjes Rialle
donderdag 5 juni 2008 - 19:57
an

An

bij mij staan ze nog een stuk of 8 heb ik er dit jaar.ze hebben de regen over leeft.

@HOi rialle hoeveel heb jij er dan en hoeveel planten
vrijdag 6 juni 2008 - 08:07
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hoi Ann, ik heb 3 planten. Een in de voortuin, één in de zijtuin en één in de achtertuin. Die in de zijtuin spande de kroon dit jaar met ontelbare knoppen.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Deze foto is van vorige week. De datum op de foto klopt dus niet!!
Nu hangt alles er maar treurig bij door alle regen die maar blijft vallen. Gisteren heeft het ook weer heel veel geregent, maar vandaag is het gelukkig droog!

Welke kleur pioen heb jij An?

Groetjes Rialle
vrijdag 6 juni 2008 - 09:22
an

An

deze twee kleuren en bij foto's van tuin planten staan er meer van mij
vrijdag 6 juni 2008 - 12:39
215266

215266

is er misschien iets waardoor je ervoor kan zorgen dat er meer bloemen aan komen?
onze struik bevat dit jaar maar 1 bloem.
vrijdag 6 juni 2008 - 14:16
215266

215266

is er misschien iets waardoor je ervoor kan zorgen dat er meer bloemen aan komen?
onze struik bevat dit jaar maar 1 bloem.
vrijdag 6 juni 2008 - 14:16
an

An

welkom het het form

ik wil dat ook wel weten misschien hoe ouder de plant hoe meer bloemen
vrijdag 6 juni 2008 - 16:49
215266

215266

dat klopt denk ik niet. voorgaande jaren had hij meer bloemen. alleen dit jaar echt minder .
het kan ook door het weer komen.
vrijdag 6 juni 2008 - 19:12
rialle

Rialle

Wat ik merk 215266, is dat een pioen niet ieder jaar evenveel bloemen geeft. Dat is het ene jaar echt minder/meer dan het andere jaar.
Ik heb 3 pioenen staan en die wisselen zich echt af wat betreft de bloei.

@ An,
Kijk zo zien dezelfde pioenen van bovenstaande foto nu uit!

Groetjes Rialle
vrijdag 6 juni 2008 - 20:29
215266

215266

ja, dat is jammer, ze bloeien altijd maar heel kort. onze pioen is lichtrose van kleur. de struikis ongeveer evengroot als die van jou. ik hoop dat onze struik volgend jaar meer bloemen bevat.
vrijdag 6 juni 2008 - 21:19
an

An

hoi Rialle
o wat zonde ik vind dit heel erg voor je

enals je ze de volgende keer nou steun geeft misschien dan met een regen bui dat de scade niet zo erg is

succes
zondag 8 juni 2008 - 14:13
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).