Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
goeie midag lisa
ik ben zo geen hosta kenner maar bij foto 3 vermoed ik dat om een sieboldii mar de varieteit weet ik niet. Een siboldii Elegans is het niet want het blad is te groen.
foto 4 zou een Hosta frances williams kunnen zijn
en voor foto 6 vermoed ik dat het hierom patriot gaan.
maar ik ga wat opzoekingswerk doen
fleurige groeten chris
oeps voor foto 5 en 7 heb ik geen naam gevonden in het hosta boek
ik hoop dat je een stukje verder staat.
Misschien zijn er andere leden van tuinadvies die jou duidelijkheid kunnen geven
groetjes
Hallo Chris, heel veel dank voor jou moeite je bent super,
mischien is er nog iemand die iets van hostas weet ,weet je ik heb al jaaren de plantjes in de tuin staan
en heb zo ineens mijn interesse voor hostas gevonden-en dacht laat mij nu eens naar de namen vragen ik vind het moeilijk om ze bij de vele hostas uit elkaar te houdne op het web,soms denk ik ja dat is ze en dan kom ik weer een tegen die ook op lijkt
misschien kun je het eens bij de hostatuin proberen in Hoensbroek:
De Hostatuin van Wiel Caelen
Grubbelaan 19 6431 GD Hoensbroek 0031(0)45-5213380
er staan ook al wat soorten op hun site, waaronder diegene die je op de foto hebt staan: