Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb zelf een keiki kunnen uitplanten in het voorjaar en ben benieuwd wanneer er ooit een bloemstengel groeit. Momenteel heeft hij al één luchtwortel gekregen ook.
Ondertussen heb ik alweer een nieuwe keiki. Deze heeft al 2 mooie wortels van een vijftal cm, maar de hij heeft nog maar 2 kleine blaadjes. Dus wacht ik toch nog even voor ik hem van de moederplant afdoe.
als er wortels aan komen en ik kan verplanten
laat ik het weten [afbeelding verwijderd niet-https]
ik probeer hier een foto bij te voegen maar weet niet of het kukt
als het niet de goede foto is sorry dan
groetjes
ik heb nu een tweede pland waar ook blaadjes aan komen die zijn er nog maar pas 1cm
maar dit jaar geen bloem aan geweest
ik doe er niets aan het zal de lucht zijn
groetjes
ik heb 7 planten staan , ook nog nooit een
keiki gehad , ik kan zelfs de stengels niet groen houden ,
ze verdrogen altijd , 'k krijg wel steeds nieuwe bloemen .
Ik heb onlangs 2 keiki gehad. Eentje is helemaal verdroogd, maar de andere heb ik opgepot in orchidee potgrond en die doet het zeer goed. De bladeren groeien goed. Ik ben benieuwd!
Ik meen mij te herinneren dat aan die moederplant geen bloemen gekomen zijn de laatste keer.
Fliejoor
waren er dan ook wortels aan gekomen voor je hem er af halden
ik zie nog niets van wortel en de bladen zijn heel mooi en stevig
aan de andere stengel was verlede jaar een gekomen maar die is verdroogt kun je zien op de foto
en nu heb ik aan een ander weer 1 die is nu 3 cm groot
ben benieuwt
Groetjes
Ja, er was al een wortel aan. Een 3 centimeter ofzo.
Op diezelfde plant was er nog een kleintje ook maar deze was ook verdroogd.
Ondertussen is hij al goed gegroeid. Ik ben benieuwd wat ervan gaat komen.
een keiki is een aangroeiende nieuwe pland
zo als je kunt zien op de foto die ik er bij gezet heb
ik moet wachten tot er wortels aan komen en dan mag die er af en in gepot worden
maar ik zie nog geen wortel dus moet ik nog wat geduld hebben