Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
ik heb in mijn veranda een passiflora staan. Deze is vorig jaar (augustus) als stek geplant. Hij groeide heel goed, net als dit jaar. Maar tot nu toe zijn er nog geen bloemen of knoppen in gekomen.
Ben ik gewoon nog te vroeg en zullen ze nog komen (ik heb al op verschillende plaatsen in andere planten knoppen en bloemen gezien), of heb ik een slechte stek genomen?
Als dat zo is wil ik zo snel mogelijk een nieuwe plant kopen, dat ik er nog zo lang mogelijk plezier aan beleef dit jaar.
Mijn passieflora leek ook dood te zijn, maar is aan de voet toch weer aan het
uitlopen. Het valt me wel op dat de plant veel later uitloopt dan andere jaren, maar
daar zal de kou wel de oorzaak van zijn. Niet wanhopen, want als de plant eenmaal
uitloopt, volgen de bloemen vanzelf, en dan bloeit de passiflora tot ver in de herfst.
De mijne heeft het ook niet gehaald. Ik heb hem aan de voet kunnen afbreken en hij was helemaal kapot.
Zou het kunnen dat hij toch nog via de wortels uitloopt?
Ook in het Nederlandse Brabant heeft het stevig gevroren, mijn Passiflora niet afgedekt, want die ging al jaaaaren mee. er is nog niets levends te vinden. terwijl de dahlia's alweer te voorschijn komen in dezelfde tuin.
Ik heb ook een passieflora, die ging zelfs woekeren de afgelopen jaren. Er kwam altijd enorm veel blad, maar nauwelijks bloemen. Na deze winter zie ik ook nog niets uitlopen. Hij stond naast de gele klimroos, dus waarschijnlijk heeft ook de passieflora te veel rozenmest gehad.
Ik heb altijd begrepen, dat je passieflora niet moet mesten.
Is er trouwens verschil in bloeiperiode bij verschillende soorten? Want ik zou wel graag een nieuwe willen, maar niet eentje die pas ergens in september gaat bloeien.