menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wallflowers erysimum

Ga naar meest recente reactie

Mandy

Mandy

Ik had altijd heel veel wallflower in mijn tuin staan, volle grond, maar nu heb ik alleen nog een pol in een pot. Ik zie nu dat er zaad in zit. Wat is het beste? Het zaad laten zitten en hopen dat het IN de pot valt en zichzelf zal uitzaaien of
het zaad eruit halen en zelfzaaien, vraagje wanneer zaaien???
Ik zou de bloemen niet graag kwijtraken en hoop dan ook een gedeelte volgend jaar IN de tuin te zetten
dinsdag 13 oktober 2009 - 10:33
Adrienne

Adrienne

Hallo Mandy,

Nederlandse naam: muurbloem
Cheiranthus Zaaien: half juni-begin augustus; bloei april-juni. Kiemtijd 10-14 dagen. Als bij de kiemplanten het tweede bladpaar zichtbaar is, de zaailingen op 15 cm uitplanten.
Meer info:
http://www.tuinkrant.com/plantengids/balkonplanten/4031.htm

Zaden bijhouden kan in een enveloppe droog, koel en donker veel succes
dinsdag 13 oktober 2009 - 11:52
Mandy

Mandy

Zo , die ga ik vandaag dus even opvangen en schonen.... Je blijft wel lekker bezig he met een tuin. Begrijp niet dat er nog mensen zijn die zich vervelen.....
VERVELEN????? wat is dat??????? 24 uur per dag is te weinig en twee handen en voeten ook
woensdag 14 oktober 2009 - 11:24
Bartje22

Bartje22

Haha, nee ! ik heb gelukkig ook heeeeeeeeeel zelden last van verveling! in de tuin is er altijd wel wat te beleven. en als het dan regent heb je dan eindelijk een keer tijd voor een nieuw en leuk tuinontwerpje te maken!.

woensdag 14 oktober 2009 - 17:48
Mandy

Mandy

Hai Marjoleine, klinkt leuk: een nieuwe voortuin aanleggen....ga je ook een design maken/ tekening maken enzo? Heb je al ideeen??

Er is altijd wel wat te doen, soms heel erg veel , in de tuin Bartje, maar ik moet toch een maat aanhouden. Op een bepaalde tijd stop ik wel, want met alles opruimen enzo wordt het toch vaak net iets te laat, net iets te veel en ben ik soms net iets te moe, Morgen weer een dag, dan maar
woensdag 14 oktober 2009 - 18:01
Bartje22

Bartje22

Hi Marjoleine,

Verander je dan de planten? of ga je ook met de bestrating bezig? je moet toch ergens de maten vanaf halen/ verzin je die ter plekke?
woensdag 14 oktober 2009 - 18:57
Mandy

Mandy

Heb je voortuin gezien, nou daar kunnen een heleboel zaadjes ingezet worden. Dat wordt een kleurig bloeiend plekje volgend voorjaar. Heel veel succes en veel plezier met het plannen ervan
woensdag 14 oktober 2009 - 21:33
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).