Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Even een vraagje:
Ik heb in september Persicaria en Veronica geplant in de border.
Maar ik heb ondertussen gezien dat er van de Veronica al 2 plantjes het begeven hebben (droogte, kattengeweld, ...?).
Nu vroeg ik me af of ik de jonge plantjes wel kan laten overwinteren in de volle grond ? Of zou ik ze toch beter eventjes terug in pot zetten tot het voorjaar en ze dan opnieuw uitplanten ?
Ik weet 't even niet. Ik zou 't heel erg jammer vinden als al mijn plantjes in het voorjaar het loodje zouden gelegd hebben.
Gewoon buiten laten staan hoor! Je gaat ze meer beschadigen door ze terug uit te graven, binnen te zetten, ...! In het voorjaar zullen ze meteen een goede start hebben!
En euh, die katten, bestaan daar geen oplossingen voor? (GRAPJE!)
Allen bedankt voor 't advies.
De plantjes blijven dus mooi op hun plekje. En in 't voorjaar probeer ik de slakken tijdig voor te zijn.
En die vandalen van katten .... ik zal onze 6 harige schurkjes eens moeten heropvoeden dus .
Die tip van de mottenbollen zal ik zeker eens proberen. Al is de kans groot dat onze viervoetige tuinierders die vlijtig mee onderkrabben met hun 'biopakketje'
Ik heb vorig jaar een poes van de buren gehad die van mijn voortuintje een ruine
heeft gemaakt. Ik heb geprobeerd met een spuitbus, koffiedik, azijn en peper om poezen weg te houden maar niets hielp tot ik het advies kreeg van de mottebollen.
Succes
Of ze helpen tegen vossen weet ik niet.
Ik heb de raad gekregen van een kennis die de mottebollen in potjes tussen de plantjes zet, en zo heb ik het ook gedaan. Ze komen dus niet in aanraking met het milieu
De mijne lust ze rauw. Heb kruizing jack russel- fox terrier dus dat zit in haar gene.
Vind het niet erg zo komen er geen katten in de tuin, als er dan wel 1 in de tuin komt dan hoop ik dat ze snel weg is. Zou het weer niet willen meemaken dat er weer 1 vast heeft