menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aankoop zaden

Ga naar meest recente reactie

Rockey

Rockey

Weet niet of dit hier goed staat maar had eens een vraag.
Ik zou een bestelling plaatsen op seedo.nl voor kweebenodigdheden (P9 potjes en dergelijke)

Maar heb ook eens tussen het zaad zitten kijken.
Mijn vrouw is verzot op een dracanea drago (denk dat het zo geschreven is) en had graag gehad dat ik dit probeerde te kweken.

Vraag is nu, lukt dit goed? (volgens de site wel)
Plus vanaf wanneer vinden jullie zaad duur? (is iets van 0.15eur stuk bij 10 stuks)
Ik heb geen flauw idee van de prijzen daarmee.

Alvast bedankt
dinsdag 12 januari 2010 - 11:04
dendrodan

Dendrodan

Denk dat en normale prijs is. Heb vorig jaar 8 zaden aan 2€ gekocht van jade zonnebloem. Ik heb daar 8 planten van gekregen dus 100% uitkomst. Kwamen wel van www.denieuwetuin.be
Persoonlijk als je iets mooi vindt en je zoekt het al lang dat de prijs niet erg is, maar er zijn grenzen sommige profiteren ervan.
Meestal betaal je meer verzendkosten
donderdag 14 januari 2010 - 06:32
Jonna

Jonna

Allereerst, de prijs van 1,50 voor 10 zaden van de Dracaena draco (niet drago) is heel gunstig. Meestal wordt er veel meer voor gevraagd.
Ik heb ze zelf opgekweekt. De eerste keer lukte het niet met 6 zaden, ik had ze gezaaid met een laagje aarde van ca. 1 cm erop.
Later las ik dat het lichtkiemers zijn. De volgende 6 zaden heb ik dus alleen lichtjes
in de aarde gedrukt en daarvan zijn er 5 ontkiemd en inmiddels tot plant geworden.

Jonna
donderdag 14 januari 2010 - 17:37
Rockey

Rockey

Bedankt voor de tip, zal dan eens zien om een bestelling te doen.
Had al een mail gezonden om na te gaan hoe de betaling en levering verloopt en moet zeggen, TOP voor de mensen van seedo. Direct reactie en een vriendelijk antwoord, zo hoort het.

Bedankt ook voor de tip van de nieuwe tuin, daar even geneusd en enkele leuke dingen tegengekomen om te proberen op pot te kweken.

MVG
zaterdag 16 januari 2010 - 11:14
miluna

Miluna

Ik heb een bestelling geplaatst bij Vreekens zaden. Nu heb ik een vraagje: bij bepaalde pakjes zitten er wel 500 tot 1000 zaadjes. Die kun je toch niet allemaal zaaien? Kan ik overschot bewaren voor volgend jaar ofzo, en hoe doe ik dat best?
zondag 17 januari 2010 - 12:51
Jonna

Jonna

Als je de zaden op een donkere, koele en droge plaats bewaart kun je ze meestal nog wel een paar jaar bewaren.
Een koelkast is ideaal, maar doe ze dan wel in een tupperware bakje om te zorgen dat er absoluut geen vocht bij kan komen.
Je kunt de zaden natuurlijk ook ruilen. De meeste planten zaaien zichzelf uit en dan heb je ze volgend jaar niet meer nodig.

Jonna
www.seedsite.eu
zondag 17 januari 2010 - 13:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).