Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo,
We hebben twee rozenboomjes in ons tuintje, maar we gaan verhuizen.
Deze boompjes staan hier al 11 jaar. Kan ik die nog verplanten naar de tuin van onze nieuwe woonst?
Help me aub.
Dirwi welkom op het forum!
Zelf heb ik slechte ervaringen met het verplanten van rozen op stam. De stamrozen die we hier een ander plekje gaven, hebben dat niet overleefd.
De meeste boomtelers die grote bomen kweken om te verkopen doen elk jaar aan wortelsnoei,met een speciaal apparaat graven ze onder de kluit zodoende bekomen ze veel kleinere wortels en dan slaan die bomen beter aan
Het probleem is dat aan deze boompjes sentimentele waarden zijn verbonden.
Zij hebben de voordeur versierd bij het huwelijk van onze dochter. Dus het had mooi geweest wanneer we ze hadden kunnen meenemen.
Maar ja, wat niet gaat kan men niet forceren .
In ieder geval hartelijk dank voor de raad.
Met vriendelijke groeten
Dirk
Je kunt het wel proberen. Steek in elk geval dan een grote kluit uit om zo min mogelijk wortels te beschadigen. Knip de rozen terug en geef de eerste tijd veel water. Maar dan wel voor 3 mei!
Je kan gewoon een grote bloempot nemen zo'n van plastik og steen ofzo.
En ze daar in verplanten met zoveel moogelijk wortels en dan veel water geven. En die zelfde dag nog gaan planten en dat zou ik ze een paar dagen tot een week veel water geven
Ik weet niet of je het huis verkocht hebt, maar het is in ieder geval in Nederland zo, dat je de planten in de tuin moet laten staan, behalve als je dit afspreekt met de kopers. Het zijn in principe onroerende goederen.
Is geen probleem.
In mei de rozen voorzichtig rooien zodat de wortel goed blijft, alle grond zal eraf vallen.
Op de juiste plaats planten en het komende jaar regelmatig water geven.